آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

آقای تلویزیون! وقتی یک فیلم خوب می سازید اینقدر از آن تعریف نکنید که دل مردم را بزند



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, سریال‌

 

نوروز امسال در نهایت سریال‌هایی مثل پایتخت6 و نون‌خ به آنتن پخش رسیدند. خروجی پایتخت و حواشی که برای پخش قسمت‌های پایانی‌اش به‌وجود آمد تقریباً امید علاقه‌مندان به این سریال را نقش برآب کرد و حالا همه بخت و اقبال‌ها دست سعید آقاخانی و «نون‌ خ»اش بود.

 

آقاخانی از این فرصت پیشاپیش استفاده کرده بود و وقتی سریال به آنتن رسید از همان اول با شیرینی به‌ اندازه‌اش به مذاق‌ها خوش نشست و در نهایت با عبور از قسمت‌های اولیه، مخاطبان خودش را پیدا کرد.

 

 آقاخانی در این سریال، تمام تجربه‌اش از سری اول این سریال، که اتفاقاً آن‌هم مورد توجه قرار گرفت، جمع کرد و حالا با پختگی بیشتر، بدون آنکه با وجود سریال‌های گل‌درشت تلویزیون، معنا و پیامی ویژه را به هر زوری به مخاطب حقنه کند؛ به‌سمت صنعت و البته هنر سرگرمی‌سازی پیش رفت و بدون معلق‌زدن بازیگرانش، چند دقیقه‌ای حال آنها را خوب کرد.

 

لهجه شیرین، دیالوگ‌ها و موقعیت‌های شیرین و فراز و فرودهای به‌ اندازه در داستانی که به نظر می‌رسد فراتر از همه اینها، «قصه» دغدغه اصلی نویسنده و کارگردان سریال بوده را به مجموعه‌ای قابل تحسین تبدیل کند.

 

آقاخانی و تیم نویسندگانش، با محوریت امیر وفایی به این مسأله اشراف داشتند که در نهایت و مخصوصاً در ذات کمدی این داستان است که مجموعه را پیش می‌برد و بعد پیام و نقد و شوخی و چیزهای دیگر و این مسأله همان‌طور که گفته شد بخوبی در رگ این سریال، با وسواس تزریق شده است. این دقیقاً همان چیزی است که نویسندگان پایتخت 6، در غیاب مرحوم خشایار الوند (اگرچه که گفته می‌شد بیشتر بار نویسندگی پیش‌تر هم روی دوش محسن تنابنده بود) از آن غافل شدند و نتیجه پس‌زدگی مخاطب از سریال شد. آن‌هم مخاطبی که در دوره‌های مختلف، با تمام حرف و حدیث‌های پیرامون پایتخت، از قصه انتقاد نکرد و با آن پیش رفت، حال آنکه دوست داشته باشد آن قصه را یا نه، چیز دیگری‌ است.

 

نکته پایانی؛ همین حالا که این متن را می‌نویسم رسانه ملی، در بخشی ویژه، در حال تعریف و تمجید کردن از خودش و این سریال است و بی‌آنکه کسی حرف بزند سعی می‌کند موضوع، پرداخت درست و نشان دادن ویژگی‌های بومی و اقلیمی این منطقه را به شعاری تبدیل کند و بگوید ما چنین کردیم و چنان. کاش در این سازمان عریض و طویل کسی پیدا می‌شد که گوش شنوایی داشت و می‌شنید و می‌دانست وقتی کار خوبی انجام می‌دهید و تولید خوبی دارید کمی کنار بنشینید و اینقدر بر طبق خودتبلیغی نکوبید که مزه‌اش را از دهن مخاطب بگیرید.‌

 

ایران  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------