جشنواره فیلم ونیز آغاز شد



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, جشنواره فیلم ونیز
هفتادوهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز با نمایش فیلم جدید «دانیله لوکتی» کارگردان ایتالیایی سازنده فیلم «زندگی ما» (La nostra vita)، آغاز به کار می‌کند. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، فیلم پیوندها (Lacci) جدیدترین اثر لوکتی در بخش خارج از مسابقه آغازکننده این دوره از جشنواره فیلم ونیز خواهد بود.

 

در بیش از یک دهه گذشته این اولین بار است که جشنواره ونیز با یک فیلم ایتالیایی افتتاح می‌شود. آخرین باری که این اتفاق افتاد در سال ۲۰۰۹ بود که فیلم باریا ساخته جوزپه تورانتوره آغازگر این فستیوال سینمایی بود.

 

فیلم پیوندها براساس رمانی با همین نام از دومینیکو استارنونه نویسنده ایتالیایی ساخته شده و داستان زندگی مشترک ناموفق یک زوج را از دیدگاه زن، شوهر و دو بچه آنها روایت می‌کند؛ زندگی‌ای که تا آستانه فروپاشی رفت اما حتی بدون عشق تا ۳۰ سال ادامه پیدا کرد.

 

پیوندها روز ۲ سپتامبر (۱۲ شهریور) در مراسم افتتاحیه جشنواره ونیز در کاخ سینمای ونیز جزیره لیدو روی پرده خواهد رفت.

 

لاکتی می‌گوید: این اواخر همه می‌ترسیدیم سینما (به خاطر کرونا) منسوخ شود اما در دوره قرنطینه این سینما بود که به ما تسلی داد درست مثل سوسوی نوری که به درون یک گودال تاریک می‌تابد. امروز دریافتیم که فیلم‌ها، سریال‌های تلویریونی و رمان‌های بخش جدانشدنی از زندگی ما هستند. پس زنده باد فستیوال‌های سینمایی که به ما اجازه می‌دهند برای تجلیل از معنای واقعی خود، گرد هم جمع شویم. اگر کسی فکر می‌کرد هدفی از برگزاری جشنواره‌های فیلم وجود ندارد، حالا می‌داند که این رویدادها برای همه مهم هستند. افتخار آن را دارم تا با فیلم پیوندها اولین فستیوال بزرگ سینمایی را در این دوران غیرقابل پیش‌بینی، افتتاح کنم.

 

فیلم زندگی ما ساخته لوکتی در سال ۲۰۱۰ جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را از آن خود کرد. 

 

با شیوع کرونا شماری از جشنواره‌های سینمایی بزرگ و معتبر جهان از جمله جشنواره فیلم کن، لوکارنو، برلین، توکیو، ساندنس، تورنتو و کارلوی‌واری لغو و یا به پلتفرم مجازی منتقل شدند.

 

با این وجود متولیان جشنواره ونیز از همان ابتدا گزینه لغو یا برگزاری مجازی هفتادوهفتمین دوره قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی دنیا را به دلیل شیوع کرونا، رد کردند. به این ترتیب جشنواره امسال از ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۳ شهریور ۹۹) به صورت حضوری برگزار می‌شود. کیت بلانشت هنرپیشه استرالیایی ریاست هیات داوران این جشنواره برعهده خواهد داشت. فهرست فیلم‌های منتخب جشنواره ونیز امسال سه‌شنبه ۲۸ ژوئیه برابر با ۷ مرداد اعلام می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------