نباید شکست فرهنگی بخوریم/کم لطفی برای اطلاع رسانی باز بودن سینماها



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,تاابد
نجفی زاده گفت:در بخش اطلاع رسانی درباره باز بودن سینما‌ها کم لطفی صورت گرفت تا جایی که مردم و حتی برخی دوستان سینمایی فکر می‌کنند، سینما‌ها تعطیل است. 

محمد نجفی زاده تهیه کننده «تاابد» در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره چرایی اکران این فیلم در شرایطی که مخاطبان از سینما به دلیل کرونا استقبال نمی‌کنند،گفت: یک نکته وجود دارد و اینکه ما فیلم می‌سازیم که در سینما نمایش داده شود اگر فیلمی بسازیم و در سینما نمایش ندهیم و بترسیم که سرمایه ما می‌سوزد خیلی خطرناک است و مهمتر اگر سالن‌ها بسته باشد مردم یادشان می‌رود سینما وجود دارد و این اپیدمی می‌شود و تکرار این ماجرا باعث می‌شود در خانه فیلم ببینند و به سینما نروند.

 

او افزود: ما این ریسک را پذیرفتیم با این نیت که سینما تعطیل نشود ما وظیفه خودمان را انجام دادیم و شاید شکست اقتصادی بخوریم، اما شکست فرهنگی نخواهیم خورد و این برای ما به شدت مهمتر بود، ولی در بخش اطلاع رسانی درباره باز بودن سینما‌ها کم لطفی صورت گرفت تا جایی که مردم و حتی برخی دوستان سینمایی فکر می‌کنند، سینما‌ها تعطیل است.

 

این تهیه کننده ادامه داد: این مردمی که به سینما نمی‌روند کسانی هستند که به رستوران و فروشگاه‌ها و... می‌روند، اما چرا نباید از سینما که واقعا پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت می‌کنند استقبال کنند که در جواب می‌توان گفت به علت نبود اطلاع رسانی درست است.

 

او درباره اینکه قصه و آدم‌های «تا ابد» را تا چه حد در جامعه کنونی می‌بینیم، بیان کرد: این موضوع ربطی به این فیلم ندارد، در کل شخصیت‌های هرفیلمی در هرجای دنیا ساخته می‌شود برگرفته از آدم‌های آن جامعه است. آدم‌های قصه ما نماد‌هایی از آدم‌های امروز ماست، ولی با جزئیات قوی‌تر و با صراحت کلام بیشتر نسبت به شخصیت‌های جامعه امروز است.

 

این تهیه کننده با اشاره به خلاصه قصه «تا ابد» اضافه کرد: فیلم سینمایی «تاابد» یک جمله معروف دارد که می‌گوید «پول دو وجه دارد یا میکشه یا میبوسه!» به نظرم هرکسی به سینما برای دیدن این فیلم بیاید لذت می‌برد، چون پر از تعلیق است و قصه، آدم‌ها را خسته نمی‌کند، چون ما به جز حساس بودن روی چینش بازیگران روی فیلمنامه زمان زیادی صرف کردیم و دقت ویژه‌ای به خرج دادیم. به شخصه فیلم را کنار مخاطب خاص و عام دیده ام و تقریبا همه دوست داشتند.

 

نجفی زاده با اشاره به اینکه «تا ابد» در بخش خصوصی ساخته شده است، اظهار کرد: این فیلم به طور مستقل ساخته شده و من و یکی از دوستانم، سرمایه گذار آن بودیم و یک هزارتومانی از هیچ مجموعه دولتی نگرفتیم با اینکه سرمایه شخصی بود این ریسک را برای زنده ماندن سینمای ایران و باز ماندن سالن ها پذیرفتیم.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا در زمان کنونی بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت بخش خصوصی سینما است یا نه، تصریح کرد: دقیقا باید خیلی‌ها می‌آمدند و حمایت می‌کردند، البته سازمان سینمایی تلاش‌های زیادی یرای باز ماندن و زنده نگه داشتن سینماانجام داد و از هر نوع حمایتی که در توان دارد دریغ نکرد، اما حمایت‌ها فراتر از یک سازمان است و دولت باید به آن بپردازد. مردم همانقدر که معیشت می‌خواهند نیاز به تفریح هم دارند اگر تفریح مردم به خصوص در حوزه سینما به عنوان سینمای پاک و نجیب گرفته شود به سوی تفریح‌های دیگری می‌روند و فرهنگ را افراد دیگری آموزش خواهند داد که این موضوع خطرناک است.

 

نجفی زاده در پایان عنوان کرد: در کل حال این روز‌های سینما خوب نیست و این می‌تواند در نوع خود برای فرهنگ و سینمای ایران خطرناک‌تر از ویروس کرونا باشد و نکته مهم اینکه ممکن است برخی سالن‌ها پس از تعطیلی یازده روزه سینما‌ها در محرم، دیگر باز نکنند و و تا زمان عادی شدن شرایط سالن‌های خود را بسته نگه دارند، چون در حال ضرر دادن هستند و البته با تمام حمایت‌هایی که از آن‌ها می‌شود باید به آن‌ها حق داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------