آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

ترانه علیدوستی از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. به گزارش…

فروش «انگاشته» نولان از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرد



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, فیلم انگاشته
فیلم «انگاشته» ساخته «کریستوفر نولان» که از سوم سپتامبر (۱۳ شهریور) در چین و آمریکا روی پرده نقره‌ای رفت، به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری دست یافت در حالیکه این فیلم تنها در چین ۲۰ میلیون دلار فروخت. 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، این اعداد برای فیلمی متعلق به کریستوفر نولان کارگردان سرشناس انگلیسی که بسیاری از آثارش جزء پرفروش‌های سینما هستند، تا حد زیادی طبیعی است. اما با در نظرگرفتن شرایط پیش‌بینی‌ناپذیر کنونی هالیوود به دلیل شیوع بیماری کرونا، بسته بودن سینماها در برخی شهرها و وضعیت کلی سینما در جهان فروش اولیه خوب فیلم نشان می‌دهد عادت رفتن به سینما بار دیگر بعد از بحران هویتی احیا شده است.

 

انگاشته یک فیلم علمی-تخیلی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان و نقش‌آفرینی جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین، کنت برانا و آرون تایلر-جانسون است که داستان تلاش دو جاسوس حرفه‌ای برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم را با استفاده از فناوری وارونگی زمان روایت می‌کند. 

 

این فیلم هفته جاری در دو بازار بزرگ سینمایی جهان یعنی آمریکا و چین نیز روی پرده رفت. هر چند در بعضی ایالت ها و شهرهای آمریکا مانند لس‌آنجلس و نیویورک هنوز سینماها بسته هستند و فیلم در این شهرها به عنوان بازارهای بزرگ سینما میزبان فیلم نولان نشده اند. فیلم حماسی و تاریخی هشتصد اکنون در چین برای کسب اولین جایگاه در فروش با انگاشته رقابت می کند.

 

فیلم انگاشته با هزینه ۲۰۰ میلیون دلار ساخته شده است؛ اما انتظار می رود این فیلم فروش بیشتری از ۲۰ میلیون دلار در یک هفته اول به دست آورد. انگاشته، محصول کمپانی فیلمسازی برادران وارنر، موردانتظارترین فیلم سال بود که دائم از آن با عنوان فیلمی که می‌تواند تماشاچیان را به سالن‌های سینما بازگرداند، یاد می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------