جام زرین سه هزار ساله در موزه مشگین‌شهر به نمایش در می‌آید



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,جام زرین سه هزار ساله
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: پس از تکمیل ساختمان موزه مشگین‌شهر جام زرین سه‌هزار ساله در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.  

نادر فلاحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: موزه مشگین‌شهر از نظر آثار فرهنگی و تاریخی از موزه‌های فعال استان بوده و اشیای مختلف مکشوفه از کاوش‌های باستان‌شناسی منطقه به‌ویژه محوطه باستانی شهریری در آن نگهداری می‌شود.

 

او افزود: موزه مشگین‌شهر تا سال ۱۳۹۷ با پیشرفت فیزیکی پایین رها شده بود اما در سال ۹۷ جزو پروژه‌های اولویت‌دار میراث‌فرهنگی استان قرار گرفته و عملیات راه‌اندازی این موزه با جدیت پیگیری شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: عملیات عمرانی این موزه با معماری فاخر ایرانی اسلامی آغاز شده و اینک با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۵ درصد آماده می‌شود تا در بهار سال ۱۴۰۰به بهره‌برداری برسد.

 

فلاحی با اشاره به کشف جام زرین ۳۰۰۰ ساله کشف‌ شده در مشگین‌شهر گفت: جام طلایی یکی از آثار باستانی قابل‌ توجه استان است که در روستای احمدبیگلوی شهرستان مشگین‌شهر کشف شده و بیانگر تمدن چندهزارساله این شهرستان است که با توجه به اهمیت آن به محض تکمیل ساختمان موزه و جانمایی اشیا بار دیگر این جام به موزه بازگردانده شده و در موزه شهرستان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

 

شهرستان مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد ، بناهای تاریخی متعدد همراه با ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با چندین پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است که این بخشی از ظرفیت‌های مشگین‌شهر به شمار می‌رود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------