آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

گلدن گلوب فرانسوی نامزدهای خود را شناخت



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,گلدن گلوب فرانسوی
فهرست نامزدهای بیست و ششمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه با پیشتازی فیلم «دو نفر از ما» به کارگردانی «فیلیپو منه گتی» اعلام شد. 

به  گزارش به  نقل از فیلگارو، در جوایز لومیز که سالانه برندگان خود را به انتخاب روزنامه نگاران رسانه های خارجی فعال در فرانسه انتخاب می کند و معادل جوایز گلدن گلوب هالیوود محسوب می شود، امسال فیلم «دو نفر از ما» اولین فیلم بلند ساخته «فیلیپو منه گتی» با نامزدی در شش شاخه شامل بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگری زن پیشتاز این جوایز نام گرفت. 

 

این فیلم با بازی «باربارا سوکووا» و «مارتین شوالیه» از سوی کمیته اسکار سینمای فرانسه به عنوان نماینده این کشور در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد و داستان آن درباره رابطه دو زن است که سال هاست در همسایگی هم زندگی می کنند. 

 

«چیزهایی که می گوئیم، چیزهایی که انجام می دهیم» ساخته «امانوئل موره» با پنج نامزدی در رتبه بعدی قرار گرفت و فیلم های «خداحافظ احمق ها» به کارگردانی «آلبرت دوپونته» و «تابستان ۸۵» از «فرانسو اوزون» نیز هر کدام در چهار شاخه شانس کسب جایزه دارند. 

 

امسال فیلم «یلدا» ساخته مسعود بخشی و محصول مشترک فرانسه، آلمان، سوئیس، لوکزامبورگ و لبنان به تهیه کنندگی مشترک علی مصفا و موسسه مستقل بن گاه ( مسعود و محمود بخشی) در ایران، در بخش بهترین تولید مشترک بین المللی جوایز لومیر نام کسب جایزه شده است. 

 

سال گذشته فیلم «بینوایان» به کارگردانی «لاج لی» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جوایز لومیر شد و توانست به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان جوایز اسکار نیز راه یابد. 

 

برندگان بیست و ششمین دوره جوایز سینمایی لومیر روز ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ (۳۰ دی ماه) به صورت مجازی معرفی خواهند شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------