آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

سبقت سینمایی چین از آمریکا



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,سینمای چین
سال گذشته درآمد صنعت فیلمسازی و سینماها در چین از هالیوود پیشی گرفت و پیش‌بینی می‌شود از این پس چینی‌ها جایگاه نخست را در دست خود نگه دارند.

به گزارش ایسنا، «وطن امروز» در ادامه نوشت: رقابت چین با آمریکا در سینما بالاخره منجر به شکست هالیوود از سینمای چین شد! صنعت فیلمسازی در جهان اوضاع خوبی را در سال ۲۰۲۰ تجربه نکرد و در این بین، این سال برای هالیوود از چند جهت دردآور بود. در شرایطی که فیلمسازان آمریکایی به خاطر کرونا با اعمال محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی بخش قابل توجهی از درآمد خود را از دست دادند، خبر می‌رسد میزان فروش فیلم‌ها در چین از صنعت فیلمسازی آمریکا سبقت گرفته و حالا این طرف‌های چینی هستند که جایگاه نخست صنعت سینمای جهان را از آن خود کرده‌اند.

 

بر اساس آنچه هالیوود ریپورتر گزارش کرده، برای نخستین‌بار سینمای چین با پیشی‌گرفتن از هالیوود به عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان شناخته شد اما مجموع درآمدهای گیشه جهانی سینما به سبب بحران شیوع ویروس کرونا که با تعطیلی سینماها و عدم اکران بسیاری از آثار همراه بود، با کاهش بیش از ۷۰ درصدی روبه‌رو شده است. تعداد بلیت‌های فروخته‌شده در سینمای آمریکا در فاصله زمانی اول ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ به ۳/ ۲ میلیارد قطعه بلیت رسید که در مقایسه با ۴/ ۱۱ میلیارد بلیت فروخته‌شده در سال ۲۰۱۹ کاهش چشمگیری داشته و کمترین میزان فروش بلیت سینمای آمریکا در ۴۰ سال اخیر است. در سطح جهانی نیز در سال ۲۰۲۰ در مجموع بین ۵/ ۱۱ میلیارد تا ۱۲ میلیارد قطعه بلیت فروخته شده در حالی که این رقم در سال گذشته میلادی، ۵/ ۴۲ میلیارد قطعه بلیت بود.

 

در این میان سینمای چین امسال برای نخستین‌بار از مجموع فروش سالانه گیشه آمریکا سبقت گرفت. درام تاریخی «هشتصد» به کارگردانی «گوان هو» با فروش ۴۴۰ میلیون دلاری در رتبه نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ سینما قرار گرفت و یک فیلم چینی دیگر به نام «مردم من، سرزمین من» ساخته مشترک ۷ کارگردان، با فروش ۴۵۸ میلیون دلاری در رتبه بعدی قرار گرفت. این در حالی است که در سال‌های گذشته جدول سالانه پرفروش‌ترین‌های سال سینمای جهان غالبا در انحصار محصولات هالیوودی بود.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------