آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

«مصطفی» نامزد دریافت چهار جایزه از جشنواره فیلم کلکته شد



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,فیلم کوتاه
فیلم کوتاه «مصطفی» به کارگردانی علیرضا تیموری و تهیه کنندگی پیمان شاه محمدی نامزد دریافت جایزه در چهار بخش از جشنواره فیلم کلکته هند شد. 

به گزارش مهر، پیمان شاه محمدی تهیه کننده و پخش کننده فیلم کوتاه «مصطفی» عنوان کرد: «مصطفی» تا امروز مورد استقبال جشنواره های مختلفی قرار گرفته است و خوشبختانه در آخرین موفقیت خود، نامزد بهترین فیلم کوتاه، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگر از جشنواره IKSFF کلکته هند شده است.

 

وی ادامه داد: در این فستیوال پنج فیلم کوتاه برای هر گروه نامزد شده است که در بین چهار گروه اصلی، فیلم کوتاه «مصطفی» قرار دارد. مراسم اهدای جوایز در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱ برابر با ۱۲ بهمن ماه برگزار می‌شود که به دلیل شیوع کرونا ما نمی‌توانیم به صورت فیزیکی در مراسم اختتامیه جشنواره حضور داشته باشیم.

 

شاه محمدی در پایان گفت: این اتفاق بسیار مهمی است که جشنواره ها به یک اثر بدون مرز و صلح طلب به درستی و بدون قضاوت نگاه می کنند. جهان نیازمند فیلم هایی با مضامین انسانی و بدون تبعیض است.

 

فستیوال بین المللی IKSFF که بر فیلم های کوتاه از سراسر جهان تمرکز دارد، هدفش توانمندسازی فیلم های کوتاه کشورهای مختلف و پرورش رشد فیلم سازان تازه متولد شده است. این جشنواره بستری را برای الهام بخشیدن به فیلمسازان حرفه ای و همچنین جوان فراهم می کند و همچنین به آنها فرصت تعامل و تبلیغات فیلم کوتاه در سطح بین المللی را می دهد.

 

فیلم کوتاه «مصطفی» با همراهی سازمان فیلم منطقه جنوب و فیلم اینستیتوت سوئد، در ایران ساخته شده است که از مهمترین دستاوردهایش می توان به انتخاب در چهلمین دوره فستیوال بین المللی گوتنبرگ سوئد، برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم در فستیوال رومی استکهلم سوئد، راه یافته به بخش کرنر فستیوال بین المللی کن فرانسه و نمایش در دومین جشنواره گانداهارای پاکستان اشاره کرد.

 

این فیلم محصول مشترک و همکاری سه کشور سوئد ، ایران و افغانستان است.

 

در فیلم «مصطفی» سید سیف الاسلام هاشمی، فریبا طالبی، معصومه مرادی، محمد جبارنیا، مجید ملک پور، زینب هاشمی، حسن حیدری و داریوش فضلی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

علاوه بر پیمان شاه‌محمدی که تهیه‌کننده و مجری طرح، مشاورکارگردان، تدوینگر و برنامه ریز فیلم است، علیرضا تیموری و کُرنلیا اسوِنسون نیز تهیه‌کنندگان مشترک این فیلم بین المللی هستند.

 

سایر عوامل فیلم نیز عبارتند از نویسنده و کارگردان: علیرضا تیموری، مدیر فیلمبرداری: مرتضی نجفی، مدیر صدابرداری: مهدی یگانه، آهنگساز: بهنود یخچالی، طراح گریم: آیدین فرضی، طراح لباس: آویدا امیری، مدیر تولید: مریم قاسم آبادی، منشی صحنه: سپیده پریزن.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------