ترکیب فینالیست‌های عصر جدید با غلبه گروه‌ها



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,فینالیست‌های عصر جدید
راه‌یافتگان به مرحله فینال «عصر جدید» در مقایسه با فینالیست‌های سال گذشته، چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی دارند؟

شنبه‌شب نتیجه آخرین برنامه نتایج آرای مردمی در مرحله نیمه نهایی «عصر جدید» اعلام شد و دو فینالیست دیگر مسابقه مشخص شدند. اکنون گروه «ستاره هشتم»، گروه «جوانمردان ایران زمین»، گروه «فرشتگان نینجا»، گروه «مجاز» و عرفان طهماسبی، پنج شرکت‌کننده‌ای هستند که در فینال مسابقه با یکدیگر رقابت خواهند کرد. به بهانه مشخص شدن فینالیست‌های سری دوم «عصر جدید»، این ترکیب را با ترکیب پنج فینالیست سری اول مقایسه کرده و نکاتی را درباره آن نوشته‌ایم.

 

شرکت‌کنندگان دختر و پسر در فینال

هرچند که تعداد شرکت‌کنندگان آقا در مسابقه «عصر جدید» بیشتر از تعداد خانم‌ها ست، اما شرکت‌کننده‌های خانم چه در سری اول و چه در سری دوم موفق شده‌اند به خوبی روی صحنه ظاهر شوند تا ترکیب فینالیست‌ها شامل ترکیبی از شرکت‌کنندگان خانم و آقا باشد. در جمع فینالیست‌های سری اول مسابقه، دو شرکت‌کننده خانم و سه آقا حضور داشتند، امسال در فینال سری دوم «عصر جدید» نیز از لحاظ جنسیتی دقیقا شاهد چنین ترکیبی خواهیم بود. دو گروه ستاره هشتم و فرشتگان نینجا فینالیست‌های خانم مسابقه و گروه مجاز، جوانمردان ایران زمین و عرفان طهماسبی نیز سه فینالیست‌ آقا هستند.

 

حضور پررنگ گروه‌ها

یکی از تفاوت‌های ترکیب پنج فینالیست سری دوم نسبت به سری اول، مربوط به حضور پررنگ استعدادهای گروهی در فینال مسابقه است. امسال تنها شرکت‌کننده انفرادی حاضر در فینال، عرفان طهماسبی است که با چهار گروه «ستاره هشتم»، «فرشتگان نینجا»، «جوانمردان ایران زمین» و «مجاز» رقابت سختی در پیش دارد. جالب این جاست که سال گذشته دقیقا وضعیت برعکس بود و «دختران نینجا» تنها گروه در جمع فینالیست‌ها بودند و فاطمه عبادی، پارسا خائف، سعید فتحی روشن و محمد زارع به صورت تک‌نفره اجرا کردند.

 

تنوع رشته فینالیست‌ها

رشته‌های ورزشی، شعبده‌بازی و سرگرمی جذابیت بیشتری در «عصر جدید» دارند، اما معمولا داوران در انتخاب‌های خود سعی می‌کنند به همه حوزه‌ها و رشته‌های مختلف توجه کنند، بنابراین همان طور که در فینال سری اول، تنوع مناسبی از استعدادهای رنگارنگ وجود داشت، در آخرین مرحله سری دوم هم شاهد این تنوع خواهیم بود. سال گذشته پنج استعداد در شاخه‌های هنری، سرگرمی، خوانندگی و ورزشی با یکدیگر رقابت کردند، اما امسال در فینال استعدادی در شاخه سرگرمی حضور نخواهد داشت.

 

فینالیست‌های طلایی

سال گذشته هیچ کدام از صعودکنندگان به مرحله فینال مسابقه، کارت طلایی نداشتند و استعدادهایی که کارت طلایی گرفته بودند، از دور مسابقه حذف شدند، اما امسال برخلاف سری اول، دو گروه «ستاره هشتم» و «فرشتگان نینجا» که زنگ طلایی برای صعود مستقیم آن‌ها به مرحله نیمه‌نهایی به صدا درآمده بود، توانستند با رای مردم از این مرحله هم عبور کنند و در جمع فینالیست‌ها حضور داشته باشند. رویا نونهالی و سیدبشیر حسینی دو داوری بودند که زنگ طلایی را برای این دو گروه به صدا درآورده‌اند.

 

افت مشارکت مردم

با مقایسه میزان آرای مردم در مرحله نیمه‌نهایی، متوجه خواهیم شد مشارکت مردم امسال نسبت به سال گذشته افت داشته و کمتر بوده است. در سری اول مسابقه، هر پنج فینالیست چهار میلیون رای داشتند و راهی فینال شدند، اما امسال در این مرحله تعداد آرای شرکت‌کنندگان کمتر بود و هرکدام از فینالیست‌ها با دو و نیم میلیون رای مردمی به مرحله فینال رفتند. احتمالا پنج شرکت‌کننده سال قبل بیشتر از پنج استعداد سری دوم، مردم را به رای دادن ترغیب ‌ و مشارکت بیشتری جذب کرده‌اند. بعید نیست توقف طولانی بین ضبط «عصر جدید» به دلیل شیوع کرونا و وقفه میان پخش مسابقه نیز تاثیر منفی بر دیده شدن مسابقه و مشارکت مردم گذاشته باشد.

 

شانس بالای «ستاره هشتم» 

در سری اول «عصر جدید»، از میان پنج شرکت‌کننده‌ای که به مرحله فینال راه یافتند، فاطمه عبادی با چهار میلیون و 603 هزار و 440 رای بیشترین آرای مردمی را کسب کرد و در پایان نیز موفق شد با شش میلیون و 544 هزار و 964 رای، بیشترین رای مردمی را به خود اختصاص دهد و نفر اول این رقابت شود.

 

ترکیب رنگارنگ فینالیست‌ها با غلبه گروه‌ها

امسال در سری دوم «عصر جدید»، گروه «ستاره هشتم» موفق شد بیشترین رای مردم را از آن خود کند و دو میلیون و 683 هزار و 254 رای به دست آورد. اگر این گروه بتواند در مرحله حساس فینال هم اجرای موفقی داشته باشد، شانس زیادی برای کسب بیشترین آرای مردمی و اول شدن خواهد داشت.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,فینالیست‌های عصر جدید
 

خراسان  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------