حاضر به سوزاندن «دینامیت» نیستم/تضمین‌های سازمان سینمایی شوخی است



دینامیت ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
ابراهیم عامریان تهیه‌کننده «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی ضمن شوخی دانستن تضمین‌های مطرح شده از سوی سازمان سینمایی، تأکید کرد همچنان حاضر به اکران این فیلم نیست. 

سیدابراهیم عامریان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی که از گزینه‌های مطلوب سینماداران برای ورود به چرخه اکران و بازگشت رونق به گیشه سینماها محسوب می‌شود، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تمایل خود برای پذیرش اکران فیلمش در شرایط کرونایی حاکم بر سالن‌های سینما گفت: واقعیت این است در شرایطی که فیلم‌ها فروشی در گیشه ندارند، ما هم تمایلی به اکران فیلم خود نداریم. بالاخره ما در مقام سازندگان فیلم «دینامیت» برای تولید آن هزینه کرده‌ایم و اگر در شرایط فعلی تن به اکران آن بدهیم، اتفاق بدی که برای فیلم‌های دیگر در طول یک‌سال و نیم گذشته افتاده است، برای فیلم ما هم رخ می‌دهد. این مشکلی اصلی ماست؟

 

این تهیه‌کننده با طرح این چالش که «چرا باید حاضر به سوخت سرمایه خود بشویم؟» توضیح داد: در چنین شرایطی ترجیح می‌دهیم همچنان منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد. تا همین امروز یک‌سال و نیم است که صبر کرده‌ایم، بازهم صبر می‌کنیم.

 

وی درباره اینکه «دینامیت» همواره به‌عنوان یکی از فیلم‌هایی مطرح بوده است که در شرایط فعلی می‌تواند نجات‌دهنده گیشه سینماها باشد، درباره شرایط مدنظر خود به‌عنوان تهیه‌کننده برای قبول اکران فیلمش گفت: ما اساساً تمایلی به اکران در این شرایط نداریم چرا که قطعاً فیلم دیده نخواهد شد، ما فیلم ساخته‌ایم تا مخاطب آن را تماشا کند. وقتی مخاطب حاضر نیست در این شرایط به سینما بیاید، ما چرا باید تن به اکران فیلم بدهیم؟

 

مذاکره‌ای با ما صورت نگرفته و ما هم تنها اخبار رسانه‌ها را در این زمینه شنیده‌ایم. اینکه قرار است به فیلم‌ها ۲ تا ۳ میلیارد تومان به‌عنوان تضمین بدهند بلکه راضی به اکران در این شرایط بشوند؛ این‌ها را شنیده‌ایم اما هیچ مذاکره‌ای تا به امروز با ما نشده است

عامریان درباره خبرهای غیررسمی منتشرشده مبنی‌بر مذاکره مسئولان سازمان سینمایی با او و صاحبان چند فیلم کمدی دیگر برای ارائه تضمین و جلب رضایت به اکران فیلم‌هایشان هم گفت: مذاکره‌ای با ما صورت نگرفته و ما هم تنها اخبار رسانه‌ها را در این زمینه شنیده‌ایم. اینکه قرار است به فیلم‌ها ۲ تا ۳ میلیارد تومان به‌عنوان تضمین بدهند بلکه راضی به اکران در این شرایط بشوند؛ این‌ها را شنیده‌ایم اما هیچ مذاکره‌ای تا به امروز با ما نشده است.

 

وی تأکید کرد: در همین حد اخبار غیررسمی هم به نظرم این ارقام تضمینی از سوی سازمان سینمایی، برای فیلم‌هایی مانند فیلم ما که در شرایط عادی ظرفیت فروش ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومانی دارند، یک شوخی است! به همین دلیل حتی در صورت طرح این پیشنهاد هم حاضر به اکران فیلم خود نیستیم.

 

این تهیه‌کننده سینما تأکید کرد: هر تهیه‌کننده‌ای بالاخره برای فروش فیلمش انگیزه دارد و اینگونه نیست که برخی معتقد باشند که فیلمشان قرار نیست فروشی داشته باشد و به همین دلیل تن به اکران در شرایط فعلی بدهند! من نوعی در مقام تهیه‌کننده براساس عملکرد فیلم‌های قبلی‌ام در گیشه، انتظاری از فیلم خودم دارم و در هر شرایطی حاضر به تن دادن به ریسک اکران آن نیستم.

 

عامریان درباره دوساله شدن بحران سینماها در شرایط کرونایی توضیح داد: این شرایط حاصل نبود مدیریت مناسب است. ارشاد حمایت‌هایی هم در این دوران داشته اما مدل حمایت‌ها درست نبوده است. آمدند مثلاً ۱۰ فیلم را اکران کردند و بعد برای هرکدام ۱۰۰ میلیون یا ۳۰۰ میلیون کمک درنظر گرفتند، در حالی که برخی از این فیلم‌ها آثاری بودند که احتمالاً در شرایط عادی هم فروش چندانی نداشتند. وقتی این ترکیب فیلم روی پرده می‌رود معلوم است چه اتفاقی در سالن‌ها می‌افتد و از سویی پول صرف‌شده برای حمایت هم هدر می‌رود. هیچ اتفاقی هم برای احیای سینماها رخ نمی‌دهد. حرف ما از ابتدا این بود که به جای حمایت خرد از ۱۰ فیلم، بیایید این مبلغ را جمع کنید و به ۲ فیلم خوب بدهید که حداقل بتوانند مردم را به حضور در سینماها ترغیب کنند. این اتفاقی است که تا به امروز رخ نداده است و شاهد نتیجه آن هم هستیم.

 

این تهیه‌کننده سینما درباره تهدید سینماداران به تعطیلی در صورت عدم ورود فیلم جدید به چرخه اکران هم گفت: از نگاه من، سینماها بیش از یک سال است که تعطیل هستند. شرایط امروز سینماها هم اسمش تعطیلی است. حتی تعطیلی مطلق و کامل می‌تواند به نفع سینماداران هم باشد. سینماداران در شرایط فعلی اذیت می‌شوند، چرا که دخل و خرج‌شان با هم نمی‌خواند. بانی رفع این معضل هم سازمان سینمایی است.

 

وی در پایان تأکید کرد: مردم همین امروز هم در صورت اکران فیلم خوب به سینما می‌آیند اکران فیلم بد در این شرایط یک آسیب مضاعف به همراه دارد و آن اینکه مردمی که تصمیم به حضور در سالن سینما می‌گیرند را هم دلسرد می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------