دیوید فینچر سریال مستند می‌سازد/ همکاری با نتفلیکس



دیوید فینچر ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
غافلگیرانه اعلام شد کارگردان سرشناس سینما مجموعه فیلم‌های مستندی درباره سینما برای نتفلیکس می‌سازد. 

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، دیوید فینچر با نتفلیکس در «دیدن» که سریال مستند جدیدی در گرامیداشت سینما است، همکاری می‌کند. نتفلیکس سه‌شنبه با توییتی در میان طرفداران سینما سر و صدا به پا کرد و آن توییت چنین بود: «فردا خبر خاصی از دیوید فینچر در راه است … .»

 

در هر حال این چیز خاص خبری درباره ادامه فیلم «منک» نبود بلکه دیروز خبر داده شد که فینچر تهیه‌کننده اجرایی «دیدن» با دیوید پریور کارگردان «مرد خالی» است.

 

درو مک‌وینی نویسنده که در این پروژه همکاری دارد نوشت که این مجموعه به منزله یادداشت‌های ۱۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای درباره چیزی است که ما را مجذوب یا ناراحت می‌کند و به ارتباط ما با فیلم‌ها مربوط است.

 

«دیدن» ۱۳ نوامبر در جشن موسسه فیلم آمریکا در لس‌آنجلس نمایش داده می‌شود و بعد در تاریخ نامعلومی در نتفلیکس در دسترس قرار می‌گیرد.

 

فینچر فیلمساز تحسین شده فیلم‌هایی چون «باشگاه مشت‌زنی»، «زودیاک»، «شبکه اجتماعی» و برخی موزیک ویدیوهای مشهور است. وی به تازگی قرارداد همکاری ۴ ساله با نتفلیکس را امضا کرده و قبلاً با این شبکه در «خانه پوشالی» و «شکارچی ذهن» همکاری کرده بود. پیشتر اعلام شده که فینچر کارگردانی فیلم «قاتل» را برای نتفلیکس انجام می‌دهد که درامی با بازی مایکل فاسبندر است.

 

برخی از کارگردان‌های برجسته از نتفلیکس و روش‌های غیرمتعارف آن برای پخش فیلم‌ها انتقاد می‌کنند اما فینچر می‌گوید از آزادی عملی که در کار با این مجموعه دارد قدردانی می‌کند.

 

فینچر چندی پیش درباره همکاری با نتفلیکس برای ساخت «منک» گفته بود هرگز به اندازه کار با نتفلیکس در این فیلم خوشحال نبوده چون می‌داند فیلمش جایی برای حضور دارد و مجبور نیستی آنها را در تابستان طولانی یا زمستان مصیبت زده اکران کنی.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------