فروش آهنگ کووید-۱۹ به صورت ان.اف.تی



  آهنگ کووید ۱۹,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
اخیرا یک شرکت خبر داده است که کد ژنتیکی کووید-۱۹ را به موسیقی ترجمه کرده است و در حال فروش این آهنگ‌ها به مبلغ ۲۸۵ دلار و در قالب ان اف تی یا رمز غیرقابل معاوضه است. 

به گزارش ایسنا و به نقل از آر تی، شاید تا پیش از سال ۲۰۲۰ شنیدن چنین داستانی برای هر شخصی بسیار عجیب به نظر می‌رسید اما گویا رمز غیرقابل معاوضه به راه کسب درآمد جدیدی تبدیل شده است.

 

اخیرا شرکتی به نام "Viromusic" راه جدیدی برای کسب درآمد از ویروس کرونا ایجاد کرده است. این شرکت با ایجاد آثار موسیقی اَمبینت(Ambient) از کد ژنتیکی ویروس کرونا و فروش آنها به صورت رمز غیرقابل معاوضه(NFT) یا رمزکلید یکتا، راه کسب درآمد جدیدی را در پیش گرفته است.

 

اگر بخواهیم کار این شرکت را به زبان ساده بیان کنیم، باید بگوییم این شرکت کد ژنتیکی ویروس را با استفاده از یک توالی‌یاب دی ان ای که یک رشته طولانی از حروف G، A، T و C را برمی‌گرداند، می‌خواند. این رشته سپس به بلوک‌ها/قطعات سه حرفی تقسیم می‌شود و به هر کدام از آنها یک نت موسیقی اختصاص داده می‌شود. سپس آنها از یک نرم‌افزار برای بررسی مجموعه‌ای از این قطعات موزیکال، استفاده می‌کنند و پس از آن با اضافه کردن سازهای پشتیبان به آنها، آهنگ تولید می‌کنند.

 

بنابر گزارش ان ام ای، این شرکت سازهایی مانند ویولن سل، باس، سینت‌سایزر یا درام را به آن قطعه اضافه کرده و آهنگ حاصل را روی پلتفرم Rarible به عنوان رمز غیرقابل معاوضه در دسترس قرار داده است.

 

گفتنی است این شرکت ۱۰ هزار آهنگ به این روش ساخته است و سبک اهنگ‌ها نیز به گفته آنها متفاوت است و برخی آرام و ملودیک و برخی همانند سبک راک پرشور و انرژی هستند.

 

Viromusic  در این باره گفت: هر نت این ملودی بخشی از دستورالعمل‌های گام به گامی است که این ویروس از آنها برای ایجاد نسخه‌های بیشتر از خود استفاده می‌کند. این ملودی‌ها برای خرید به صورت رمز غیرقابل معاوضه با قیمت ۰.۰۷ اتریوم که معادل حدود ۲۸۵ دلار است در دسترس هستند.

 

رمزهای غیرقابل معاوضه، مالکیت یک دارایی دیجیتال را به خریدار می‌دهند و این مالکیت نیز در بلاک چین ثبت می‌شود اما با این حال افراد دیگر نیز می‌توانند این دارایی را مشاهده و دانلود کنند. به عنوان مثال "جک دورسی" مدیرعامل سابق توییتر، اوایل سال جاری میلادی اولین توییت خود را به صورت رمز غیرقابل معاوضه به قیمت بیش از ۲ میلیون دلار به حراج گذاشت و به خریدار حق عجیب و غریب مالک یک توییت بودن را داد. توییتی که هر کسی می‌تواند به صورت رایگان آن را مشاهده کند. گفتنی است که Viromusic از زمان عرضه آهنگ‌هایش در اوایل این ماه، تنها یک آهنگ فروخته است و آن آهنگ نیز یک قطعه امبینت دو دقیقه‌ای هم نوزای پیانو و ساز زهی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------