عکسی تکان‌دهنده از یک هم‌آغوشی



عکس‌های تکان‌دهنده ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» شبکه هیسپان تی‌وی در این هفته به عکسی تاثیرگذار از رنه سی بایر، عکاس آمریکایی از رابطه یک مادر امریکایی با فرزند ۱۰ ساله مبتلا به سرطانش می‌پردازد.

به گزارش ایسنا ؛ «عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد و در این قسمت به عکسی ماندگار از کودکی سرطانی و مادرش می‌پردازد.

 

رنه سی بایر در سال ۲۰۰۷ برای این عکس غم‌انگیز که از رابطه یک مادر با فرزند ۱۰ ساله مبتلا به سرطانش گرفته بود، جایزه پولیتزر را به دست آورد.

عکس‌های تکان‌دهنده ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

این عکس ماجرای مادری آمریکایی است که پا به پای فرزند نوجوانش در مبارزه با بیماری سرطانش، او را همراهی می‌کند تا در مدت زمان اندک زندگی کودکش به او شادی و امید و مهربانی ببخشد.

 

رنه سی بایر در سال ۱۹۵۸ در نیویورک به دنیا آمد. وی فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۲۰۰۳ با عکاسی مستند آغاز کرد و از ابتدای فعالیتش با زندگی سیندی فرانسوی و فرزند بیمارش درگیر شد.

 

او با بازنمایی عشق بی قید و شرط یک مادر به فرزندش در سال ۲۰۰۷ جایزه پولیتز را به دست آورد؛ عکسی که از یک طرف چهره غم انگیز مرگ را در بدن رها شده کودک بیمار و از سوی دیگر عشق مادرانه و بی‌نهایت سندی فرانسوی و پشتیبانی او از فرزندش را نشان می‌داد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------