ساخت سریال «حضرت نوح(ع)» و مجموعه‌ای در امتداد «تبریز در مه»



 سریال تاریخی ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
حمدرضا ورزی از ساخت دو سریال تاریخی که داستان هر کدام در مقطعی متفاوت از تاریخ روایت می‌شود، خبر داد. 

این کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی با ایسنا درباره یکی از دو سریال‌ تاریخی جدیدش با عنوان «سرزمین پریزاد»، خاطرنشان کرد: فیلمنامه‌ی این سریال را نوشته‌ام اما چون هنوز تصویربرداری آغاز نشده است، نمی‌توانم دقیق و شفاف درباره آن صحبت کنم. باید صبر کنیم و ببینیم مدیریت جدید تلویزیون چه برنامه‌هایی دارد و چکار می‌خواهد انجام دهد.  

 

او افزود: «سرزمین پریزاد»، نزدیک به چهار سال از عمرم را به خود اختصاص داده است و خیلی برایش زحمت کشیده‌ام.

 

«سرزمین پریزاد» سریالی است که در بستر تاریخ معاصر روایت می‌شود و به لحاظ تاریخی وقایع سریال در ادامه سریال «تبریز در مه» محمدرضا ورزی یعنی بعد از جنگ‌های ایران و روسیه روایت خواهد شد، اما داستان این دو سریال کاملا جدا و متفاوت است.

 

این سریال در شهرک غزالی و در اطراف لوکیشن سریال «نردبام آسمان» تصویربرداری خواهد شد.

 

ورزی درباره دیگر سریال تاریخی‌اش که نگارش آن تمام نشده و هنوز مشخص نیست برای چه رسانه‌ای تولید شود نیز توضیح داد: مدتی است که درگیر نوشتن سریالی درباره حضرت نوح (ع) هستم. تحقیقاتش را به تازگی تمام کرده‌ام. این کار یک سال و نیم است که بخشی از اوقات من را به خودش اختصاص داده است و خیلی به آن علاقه‌مند هستم. کاری است که با آن ارتباط خیلی خوبی برقرار کرده‌ام. از پیام و محتوای وسیعی برای امروزِ جامعه برخوردار است. کار سختی است. ۲۵ سال سابقه و تجربه خودم را در این اثر منظور می‌کنم که ان‌شاءالله بتوانم کاری ماندگار تولید کنم.

 

محمدرضا ورزی که اغلب به سوژه‌های تاریخی در نگارش و سریال‌سازی علاقه‌مند است، کارگردان و نویسنده سریال‌هایی همچون «معمای شاه»، «قائم مقام فراهانی»، «کریم خان زند»، «پدر خوانده»، «سال‌های مشروطه»، «ایراندخت»، «تبریز در مه» و ... بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------