آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

جنجال روسری سرکردن جولیا فاکس!



جولیا فاکس ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
منتقدان می‌گویند تقلیل دادن حجاب به یک اکسسوری ساده و استفاده از آن توسط فاکس که سفید پوست و غیر مسلمان است و انتشار آن تصویر در برهه زمانی‌ای که دولت فرانسه از حجاب تحت عنوان «یونیفورم تروریست ها» یاد می‌کند بحث برانگیز است. 

 مجله معروف مد «وُگ» پس از انتشار پستی در رسانه‌های اجتماعی که بسیاری از کاربران آن را توهینی به زنان مسلمان آن هم در میانه گسترش اسلام هراسی در فرانسه به شمار آورده اند مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

به گزارش فرارو به نقل از سی ان ان، این مجله روز جمعه عکسی را در اینستاگرام از «جولیا فاکس» بازیگر و مدل در حال ورود به نمایش هفته مد مردان در پاریس با کت چرم بالنسیاگا با روسری مشکی و عینک آفتابی به اشتراک گذاشت و به عنوان متن آن نوشته بود: «بله به روسری». 

 

این پست با واکنش کاربران اینستاگرام مواجه شد و آنان از مجله «وُگ»به دلیل اتخاذ یک استاندارد دوگانه و تمجید از فاکس به خاطر پوشیدن روسری در کشوری که به طور فعال زنان مسلمان را از این کار منع می‌کند انتقاد کردند.

 

منتقدان می‌گویند تقلیل دادن حجاب به یک اکسسوری ساده و استفاده از آن توسط فاکس که سفید پوست و غیر مسلمان است و انتشار آن تصویر در برهه زمانی‌ای که دولت فرانسه از حجاب تحت عنوان «یونیفورم تروریست ها» یاد می‌کند بحث برانگیز است.

 

در سال ۲۰۱۱ میلادی، فرانسه اولین کشور اروپایی بود که پوشیدن لباس‌های پوشاننده صورت را در مکان‌های عمومی از جمله کلاه، ماسک، برقع و نقاب ممنوع اعلام کرد. چندین کشور دیگر از جمله آلمان، بلژیک، هلند و دانمارک با ممنوعیت جزئی و ممنوعیت محلی پوشاندن صورت با فرانسه همراهی کردند.

 

در اوایل ماه جاری، سنای فرانسه به ممنوعیت استفاده از «نماد‌های مذهبی» از جمله حجاب در مسابقات ورزشی رای مثبت داد. این ممنوعیت که توسط حزب راستگرای جمهوری خواهان پیشنهاد شد و با مخالفت دولت امانوئل مکرون همراه بود با ۱۶۰ رای موافق در برابر ۱۴۳ رای مخالف به تصویب رسید.

 

اعضای مجمع ملی و سنا برای بحث بیش‌تر در مورد این قانون جلسه‌ای را برگزار خواهند کرد و ممکن است این قانون لغو شود. در سال گذشته، تصمیم برای ممنوعیت افراد زیر ۱۸ سال از داشتن حجاب در ملاء عام توسط اعضای مجمع ملی رد شد.

 

با توجه به محدودیت‌هایی که برای زنان مسلمان در فرانسه اعمال شده کاربران رسانه‌های اجتماعی پست مجله «وُگ» فرانسه را به‌عنوان «ناشنوایی ناامیدکننده» قلمداد کرده اند.

 

جولیا فاکس ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

یک کاربر منتقد نوشته است: «بله به روسری؟ این نشان می‌دهد «وُگ» واقعا نسبت به ممنوعیت حجاب در فرانسه و تحقیر زنان مسلمان به دلیل نوع پوشش شان و نظارت دائمی آنان توسط پلیس بی تفاوت و فاقد هرگونه حساسیت است».

 

یک کاربر دیگر نوشته است: «پس روسری برای غیر مسلمانان خوب است؟ مد مجاز است، اما مذهب نه؟ آزادی انتخاب فقط برای سفید پوستان است»؟

 

بر اساس گزارش سال ۲۰۱۹ میلادی کمیسیون ملی مشاوره حقوق بشر فرانسه، ۶۰ درصد زنان مسلمانی که حجاب داشتند گزارش داده بودند که به دلیل مذهب شان مورد تبعیض قرار گرفته اند.

 

یکی از کاربران توییتر نوشت: «این سیلی‌ای به صورت هر زن مسلمانی است که به دلیل داشتن حجاب با آزار و اذیت مواجه شده است. اما وقتی «جولیا فاکس»روسری بر سر می‌کند ارزش مد و وُگ را دارد»؟

 

بسیاری از کاربران با توجه به تلاش‌های سیاستمداران برای سرکوب حجاب، نقاب و برقع، انتخاب واژگان وُگ را در شرایط فعلی بی توجهی به اوضاع فرانسه دانسته اند.

 

یک کاربر دیگر با ذکر مثالی از لباس پوشیده شده توسط «کیم کارداشیان» که تمام صورت او را پوشانده بود و از سر تا پا سیاه بود نوشته است که آن سلبریتی به خاطر ظاهر خلاقانه اش مورد «تحسین» قرار گرفت در حالی که زنان مسلمانی که برقع می‌پوشند دائما مورد تحقیر و رفتار غیر انسانی قرار می‌گیرند.

 

سارا یک مسلمان فرانسوی ۱۸ ساله که نخواست نام اش فاش شود از طریق توئیتر به «سی ان ان» گفت:«مردم بار‌ها سعی کرده اند حجاب من را در خیابان بردارند. من آن را رفتاری غیر انسانی می‌دانم».

 

حق پوشیدن حجاب زنان مسلمان از سال ۱۹۸۹ میلادی زمانی که سه دانش آموز به دلیل امتناع از برداشتن روسری از مدرسه‌ای در فرانسه محروم شدند در آن کشور محل مناقشه بوده است.

 

از آن زمان تاکنون دست کم ۱۰۰ دختر به دلیل داشتن حجاب در کلاس از مدارس تعلیق یا اخراج شده اند. تقریبا در نیمی از این موارد محرومیت‌ها توسط دادگاه‌های فرانسه لغو شده است.

 

فرارو 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------