«مرد عنکبوتی» جای «آواتار» را گرفت



 مرد عنکبوتی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
قسمت جدید فیلم «مرد عنکبوتی» در هشتمین هفته اکران یک رکورد دیگر شکست و به سومین فیلم پرفروش‌ تاریخ سینمای آمریکا تبدیل شد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» در ادامه اکران خود فروش خود در گیشه سینمای آمریکا را به ۷۴۹ میلیون دلار رساند و با پشت سر گذاشتن فیلم «آواتار» (بدون احتساب تورم) عنوان سومین پرفروش‌ تمام اداور سینمای آمریکا را به نام خود ثبت کرد. 

 

در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای آمریکا هم‌اکنون «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» با ۹۳۶ میلیون دلار در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن نیز «انتقام جویان: آخر بازی» با فروش ۸۵۸.۴ میلیون دلار جای گرفته است. 

 

البته «آواتار» ساخته علمی‌-تخیلی «جیمز کامرون» در سال ۲۰۰۹ همچنان با فروش ۲.۸ میلیارد دلاری، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما خواهد ماند و «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» با رساندن فروش جهانی خود به ۱.۷۷ میلیارد دلار (بدون در نظر گرفتن تورم) با عبور از «دنیای ژوراسیک» (۱.۶۷ میلیارد دلار) و «شیرشاه» (۱.۶۶ میلیارد دلار) در رتبه ششم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارد. 

 

«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» به کارگردانی «جان واتس» و فیلم‌نامه‌ای نوشته مشترک «کریس مک‌کنا» و «اریک سامرز» با بازی مجدد «تام هولاند» در نقش اصلی دنباله «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (۲۰۱۷) و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (۲۰۱۹) و بیست و هفتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------