آخرین اخبار فرهنگی - هنری

دختر شایسته عربستان،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. به گزارش انتخاب به نقل از…

عصر یخبندان؛ اجازه بدهید این‌بار نپسندیم



منتقدان و تماشاگرانی که «عصر یخبندان: ماجراجویی‌های باک وایلد» موفق و پربیننده را تماشا کرده‌اند، اذعان می‌کنند که جادوی همیشگی این مجموعه بلاک باستر را ندارد.

به  گزارش  جام جم: «عصر یخبندان: ماجراجویی‌های باک وایلد» اولین قسمت از مجموعه کمدی اکشن و ماجراجویانه خانوادگی عصر یخبندان است که اکران سینمایی نداشت و مستقیما سر از پلتفرم‌های اینترنتی درآورد. دلیل این کار از سوی تهیه‌کنندگان آن در کمپانی والت دیزنی چه می‌تواند باشد؟ رونق گرفتن نمایش محصولات سینمایی به صورت استریم در پلتفرم‌های دیجیتالی دلیل این انتخاب بوده یا ضعف‌های احتمالی فیلم که اکران سینمایی آن را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کرد؟ به نظر می‌رسد دلیل دوم می‌تواند توضیح و دلیل قانع‌کننده‌تری به‌حساب بیاید.

 عصر یخبندان,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

منتقدان و تماشاگرانی که قسمت چهارم این مجموعه موفق و پربیننده را تماشا کرده‌اند، اذعان می‌کنند که تازه‌ترین قسمت آن، جادوی همیشگی این مجموعه بلاک باستر را ندارد. به‌صورت طبیعی بیشترین ایراد‌ها به داستان و شخصیت‌های حاضر در آن گرفته شده‌است. با این وجود، هنوز هم مردم عادی و به‌خصوص بچه‌ها فضای کهن داستان و موجودات ریزودرشت ماجراجوی آن را دوست دارند و نمی‌توان گفت با پخش اینترنتی قسمت تازه، کار آن تمام شده و بعد از این قرار نیست قسمت دیگری از آن تولید و پخش شود. طرفداران عصر یخبندان‌ها می‌توانند مطمئن باشند این داستان سر دراز دارد و تا اطلاع ثانوی قسمت‌های جدید و دیگری از آن ساخته خواهد شد.

 

جان سی دانکن، کارگردان فیلم با این کمدی‌اکشن اولین کار سینمایی‌اش را در مقام فیلمساز ارائه داده است. با آن‌که او قبل از این در واحد انیمیشن چند کمپانی بزرگ فیلمسازی کار کرده و با دنیای کارتون‌سازی کاملا آشناست، اما تمام کاسه‌کوزه‌های نداشتن موفقیت بالای انتقادی فیلم سر او شکسته شده‌است. گفته می‌شود او کارگردان مناسبی برای ساخت این انیمیشن کامپیوتری نبوده و بهتر بود همان فیلمسازان موفق قبلی این مجموعه برای کار ساخت قسمت جدید انتخاب می‌شدند.

 

فیلمنامه فیلم را همان تیم سه نفره‌ای نوشته‌اند که با قسمت‌های قبلی هم همکاری داشتند.

 

شاید اگر تهیه‌کنندگان فیلم از همان ابتدای کار تولید می‌گفتند این اکشن‌کمدی اسپین‌آفی بر مجموعه عصر یخبندان است و نه دنباله‌ای بر قسمت سوم، شاید نگاه تماشاگران و منتقدان به فیلم متفاوت از آن چیزی می‌بود که اکنون است. واقعیت امر این است که در قسمت تازه عصر یخبندان، محوریت داستان روی دو شخصیتی است که در قسمت‌های قبلی حضوری مکمل داشتند و نقش‌های اصلی را بازی نمی‌کردند.

 

اواخر ماه ژانویه که فیلم از دیزنی پلاس پخش شد، ذوق و شوق زیادی برای دیدن آن وجود داشت، اما یک روز بعد از آن، مجموعه‌ای از نقد‌های منفی روی آن نوشته شد.

 

 عصر یخبندان,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

فقدان شوخ‌طبعی، داستان سطحی، نوع ترسیم شخصیت‌ها، تعویض گروه صداپیشه‌ها و عدم فوکوس روی شخصیت اصلی داستان، از جمله انتقاداتی است که از «عصر یخبندان: ماجراجویی‌های باک وایلد» گرفته شده‌است. در حقیقت به‌جز سایمن پگ که صدایش را به باک وایلد قرض داده و در قسمت‌های قبلی فیلم بود، بقیه صداپیشه‌ها همه جدید هستند و اولین بار است که صدایشان را در اختیار شخصیت‌های داستان قرار می‌دهند. در همین حال، در نقد‌ها به این موضوع اشاره شده که همکاری نداشتن والت دیزنی با بلو اسکای استودیو (که خالق اصلی شخصیت‌های این مجموعه محبوب و دوست‌داشتنی بوده) باعث بی‌رمق شدن داستان و ماجرا‌ها شده‌است. از قرار معلوم، مدیران بلو اسکای خیلی خوب می‌دانند با شخصیت‌های این مجموعه باید چگونه عمل و رفتار کنند تا ماجراجویی‌های رنگارنگ‌شان به دل عموم تماشاگران بنشیند. تعطیلی فعالیت‌های این شرکت و بسته شدن در‌های آن در سالی که گذشت، ظاهرا بیشترین ضربه را به شخصیت‌های مجموعه عصر یخبندان زده‌است.

 

داستانی د‌ل‌نواز 

داستان فیلم جدید، ادی و کراش دو برادر دوقلوی اپاسم (با صدای وینسنت تونگ و آرون هریس) را در شرایطی دنبال می‌کند که از خواهرشان الی بسیار دور هستند. این دو در جست‌و‌جوی مکان مناسب تازه‌ای برای اقامت هستند، مکانی که کاملا متعلق به خودشان باشد و آن را خانه صدا کنند. در طول مسیر، آن‌ها خودشان را در دل غار‌هایی زیرزمینی پیدا می‌کنند که به نوعی آن‌ها را حبس کرده و به دام انداخته است. به‌زودی ادی و کراش توسط باک وایلد یک چشم مهربان و دوست‌داشتنی نجات داده می‌شوند. باک به‌دنبال ماجراجویی‌های مختلفی که داشته، توانسته ردی از این دوقلو‌ها پیدا کند. این در حالی است که باک هنوز هم عشق شکار دایناسور‌ها را دارد. سفر سه نفره این جمع، آن‌ها را به سرزمین گمشده می‌رساند که محل زندگی دایناسور‌های سرکش و لجام گسیخته است. نمی‌توان تصور کرد پایان این ماجراجویی چه خواهد بود.

 عصر یخبندان,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

مدیران کمپانی والت دیزنی می‌گویند این فیلم در اصل قرار بود برای دیزنی پلاس و به‌عنوان کاری وارد مرحله تولید شود که قراری برای نمایش عمومی‌اش در سالن‌های سینما‌ها نبوده‌است، اما در طول کار تصمیم بر این گرفته می‌شود که نسخه‌ای سینمایی از آن تولید و اکران عمومی شود. در پایان کار، دوباره تصمیم به پخش اینترنتی فیلم گرفته می‌شود! با همه اینها، قسمت جدید در جشن ۲۰سالگی نسخه اصلی (که سال ۲۰۰۲ اکران عمومی شد) در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت. این در حالی است که «عصر یخبندان: ماجراجویی‌های باک وایلد» اولین قسمت از کل این مجموعه است که صدای همکاران اصلی خود ری رامانو، کوئین لطیفه، جان لگوئیزامو، دنیس لیری و شان ویلیام اسکات را در کنار خود ندارد.

 عصر یخبندان,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

بعدی در راه است؟ 

ژوئن ۲۰۱۶ تهیه‌کنندگان این انیمیشن کامپیوتری احتمال تولید پنجمین قسمت آن را اعلام کردند. چند ایده برای این فیلم مطرح شد. دو سال بعد، استیسی اشنایدر از مدیران فوکس قرن بیستم خبر از طرح تولید مجموعه‌ای تلویزیونی براساس شخصیت باک وایلد داد. اکتبر ۲۰۱۹ بعد از آن‌که فوکس توسط کمپانی والت دیزنی خریداری شد و به‌صورت زیرمجموعه آن درآمد، مدیران این کمپانی تولید قسمت بعدی فیلم را تایید کردند. با وجود برخورد نه‌چندان گرمی که با فیلم شده‌است، فیلمنامه قسمت دیگری از فیلم توسط ری دلارنتیس در حال نگارش است. نزدیکان به کمپانی والت دیزنی می‌گویند مدیران آن علاقه‌ای به رها کردن شخصیت‌های دوست‌داشتنی عصر یخبندان ندارند و به احتمال زیاد دست به احیای داستان آن خواهند زد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------