«مرجان»، فیلمی برای زنان



فیلم سینمایی مرجان ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
فیلم سینمایی «مرجان» به کارگردانی میلاد بنی‌طبا وارد مرحله تولید شده و به گفته کارگردان، این اثر برای زنان ساخته می‌شود. 

به گزارش  مهر، میلاد بنی‌طبا که تجربه ساخت آثاری همچون «کویرآرام»، «عشق و خون بها» و «رأس و ریس» را در کارنامه دارد، حالا به سراغ موضوع خشونت علیه زنان رفته و در مقدمات ساخت تازه‌ترین فیلمنامه خود با نام «مرجان» است. این کارگردان پیش‌تر آثاری با دغدغه‌های اجتماعی و محیط زیستی مانند «شکارگاه» را جلوی دوربین برده که آماده اکران است.

 

این کارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین اثر خود گفت: با توجه به موفقیت فیلم بلند «آنسوی مه» و دریافت عنوان بهترین فیلم در جشنواره هوئوسکا اسپانیا، کاری که در دست تولید داریم یک کار سینمایی با نام موقف «مرجان» است. این کار با دغدغه حمایت از زنان ساخته می‌شود که برای فستیوال‌های جهانی ارسال خواهد شد ضمن اینکه حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر سال آینده نیز محتمل خواهد بود. ساخت این کار کاملاً خصوصی و با هزینه شخصی است و هیچ حمایتی از ارگان و نهادی دریافت نشده.

 

بنی طبا درباره موضوع «مرجان» توضیح داد: مشکلات بانوان در خانواده‌های متعصب از دغدغه شخصی من می‌آید و تلاش من ساخت یک اثر ماندگار و تأثیرگذار است و امیدوارم خروجی «مرجان» نتیجه مطلوبی برای جامعه و بانوان داشته باشد.

 

وی تجربه تولید آثار سینمایی در اصفهان و برخی شهرها و استان‌های دیگر را نیز دارد، اظهار داشت: «مرجان» در استان تهران و البرز جلوی دوربین خواهد رفت. پیش‌تر کار «هیچ‌کاره» را در کاشان و «جدایی» را در شهرستان جرقویه ساختم و کار کردن در جایی غیر از تهران سختی‌های خاص خود را دارد. از اسکان گروه تا حمل تجهیزات و دسترسی به عوامل و بازیگران حرفه‌ای سینمایی در شهرستان‌ها کمتر است. از طرفی علی‌رغم شور و اشتیاق بیشتر، اما همکاری در استان‌ها و شهرستان‌ها کمتر از تهران است.

 

بنی‌طبا تاکید کرد: در مجموع جای به جای ایران از لحاظ فرهنگی و لوکیشنی قابلیت و جذابیت ساخت فیلمی درخور منطقه و فرهنگ دارد. کار سینمایی دیگر به نام «بوژین» دارم که دو زبانه است و در کردستان جلوی دوربین خواهد رفت. امیدوارم سال آینده مقدمات تولید آن کار را فراهم کنم.

 

این کارگردان با اشاره به دشواری‌های فیلمسازی مستقل در ایران تاکید کرد: فیلمسازان مستقل نیاز به حمایت از سوی ارگان‌ها و نهادها، بخش خصوصی و همکاران دارند. این روزها فضای تولید در سینما به دلیل افزایش دستمزدها سخت شده و فیلمسازان مستقل برای تهیه بودجه مورد نیاز برای تولید یک فیلم با سختی مواجه و یک اثر به سختی تولید می‌شود. امیدوارم از این پس اتفاقی در نظام سینمایی کشور رخ دهد و امتیازی برای فیلمسازان مستقل قائل شوند.

 

وی گفت: همچنین امیدوارم درباره زنان کشور نیز تولیدات بیشتری در عرصه سینما داشته باشیم و کار ما نیز بتواند دین خود را به فرهنگ جامعه و بانوان کشور ادا کرده و تأثیر خود را بگذارد. گروه سازنده «مرجان» تلاش می‌کنند یک اثر قابل دفاع در سطح بین‌الملل آماده کنند.

 

بنی طبا درباره تیم بازیگری فیلم «مرجان» توضیح داد: فرید سجادی حسینی، نسیم ادبی، هامون سیدی، صحرا اسدالهی، علیرضا جلالی تبار، سهند جاهدی، شیوا طاهری، ابوذر امرایی، فریبرز اخلاقی و مژگان چمبری تیم بازیگران این فیلم هستند که تا چند روز آینده تعدادی از بازیگران مطرح سینمای کشور به لیست بازیگران اضافه خواهند شد.

 

گفتنی است که عوامل این فیلم سینمایی به این شرح هستند: میلاد بنی طبا تهیه کننده، نویسنده و کارگردان سیامک نیازی مدیر صدابرداری. سامان عبدالهی، فیلمبردار. فریبرز اخلاقی، مدیر تولید و مدیر امورمالی ثمره برازنده، طراح گریم حمیده عابدی، طراح صحنه و لباس بهتاش مرادی‌زاده، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز ابوذر امرایی، دستیار تهیه ماِیده رفیعی، منشی صحنه. بهنوش موسوی ماکویی، عکاس. جانشین تولید، میلاد بیگدلی.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------