۱۰ بازیگر مرد که همواره با یک نقش شناخته خواهند شد



 شخصیت‌های نمادین,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
در هالیوود، یک بازیگر تنها به یک نقش نمادین نیاز دارد تا بتواند به یک ستاره تبدیل شود، اما در برخی موارد، این نقش تا پایان دوران حرفه‌ای بازیگر به نقشی تبدیل می‌شود که همه آن بازیگر را به خاطر بازی در همان می‌شناسند. 

بسیاری از این بازیگران به دلیل شخصیت‌های نمادینی که در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته‌اند توانسته‌اند برای خود اسم و رسمی به هم بزنند و طرفداران زیادی را نیز جذب نمایند. البته هر یک از این بازیگران چندین نقش عالی را در کارنامه کاری خود دارند و در فیلم‌هایی به ایفای نقش پرداخته‌اند که تحسین منتقدین را کسب نموده‌اند اما با این وجود، هر کدام از آن‌ها تنها به خاطر ایفای نقش در یکی از این کاراکترهای نمادین شناخته شده‌اند.

 

۱. دنیل رادکلیف – هری پاتر 

 شخصیت‌های نمادین,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

قبل از اینکه دنیل رادکلیف به سنین نوجوانی برسد، هری پاتر به نقشی تبدیل شد که توانست حرفه کاری او را تا پایان عمر تضمین کند. رادکلیف در طول بیش از ده سال در هشت دنباله «هری پاتر» به ایفای نقش پرداخت و توانست به شهرت جهانی برسد و از آن زمان تا کنون به یکی از شناخته ‌شده‌ترین بازیگران این صنعت مبدل گردد. بعد از اینکه سری فیلم‌های «هری پاتر» به پایان رسیدند، مخاطبین علاقه‌مند بودند تا بدانند که حرفه رادکلیف پس از پاتر به کدام سمت و سو خواهد رفت. اما پس از آن رادکلیف همچنان در فیلم‌های سینمایی مختلف به ایفای نقش پرداخت و به سمت سریال‌های تلویزینی نیز کشیده شد. با این حال، به دلیل موفقیت گسترده این فرنچایز، همه مخاطبین او را به نام هری پاتر و به خاطر ایفای نقش در این فیلم می‌شناسند.

 

۲. کیلیان مورفی – تامی شلبی 

 شخصیت‌های نمادین,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

کیلیان مورفی یکی از پرکارترین بازیگران هالیوود است که فیلم‌های بزرگ بسیار زیادی را در کارنامه کاری خود دارد. نقش‌های برجسته او عبارت‌اند از مترسک در سه‌گانه «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان و رابرت فیشر در اکشن علمی-تخیلی هیجان‌انگیز «سرآغاز». با این حال، می‌توان گفت که برجسته‌ترین نقش او تا به امروز تامی شلبی در پیکی بلایندرز است. این بازیگر توانست به زیبایی هر چه تمام‌تر، کاراکتر تامی شلبی را به تصویر بکشد و با بازی در شش فصل از این سریال برای چیزی در حدود ده سال به یک شخصیت تلویزیونی فوق‌العاده تمام عیار تبدیل شود. بی‌شک این نقش ماندگارترین نقشی است که او توانسته از خود به یادگار بگذارد.

 

۳. دنیل کریگ – جیمز باند 

 شخصیت‌های نمادین,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

در حالی که دنیل کریگ قبل از دهه ۹۰ و بازی در نقش جیمز باند در «کازینو رویال» بازیگر سرشناسی بود، اما ایفای نقش به عنوان قهرمان نمادین این فیلم سبب شد که او به بازیگر شناخته شده‌ای در هالیوود تبدیل گردد. این بازیگر که چیزی در حدود ۱۵ سال در پنج فیلم از این فرنچایز به ایفای نقش پرداخت، به عنوان باسابقه‌ترین جیمز باند این فرنچایز شناخته می‌شود و می‌توان گفت که یکی از محبوب‌ترین جیمز باندها نیز هست. او پس از دنباله «مکانی برای مردن نیست» رسما با کاراکتر ۰۰۷ خداحافظی کرد. اما توانست تاریخ‌ساز شود و اولین جیمز باندی باشد که در این دنباله‌ها می‌میرد. این نقش، کریگ را به یکی از بزرگان عرصه بازیگری تبدیل کرد و سبب شد که او شهرتی را برای خود دست و پا کند که تا ابد با او باقی خواهد ماند.

 

۴. کریس همسورث – ثور

  شخصیت‌های نمادین,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

دنیای سینمایی مارول، پردرآمدترین فرنچایز کنونی به حساب می‌آید، بنابراین وقتی بازیگری به ویژه در فاز یک این فرنچایز به آن ملحق شود، بعید به نظر می‌رسد که بتواند در نقشی محبوب‌تر از آن حضور پیدا کند. کریس همسورث پس از به تصویر کشیدن خدای تندر ثور در سال ۲۰۱۱، به یک نام آشنا تبدیل گردید. در مجموع، او در هشت فیلم به نقش‌آفرینی پرداخت و قرار است بار دیگر این نقش را در فیلم «ثور: عشق و تندر» که اواخر امسال اکران می‌شود، ایفا نماید. این بازیگر استعداد زیادی در ژانر اکشن دارد و در فیلم‌هایی مانند «پیشتازان فضا» و «استخراج» نیز به ایفای نقش پرداخته است. در حالی که او با جذابیت بی حد و حصر و شوخ‌طبعی خود می‌تواند در نقش‌های مختلف خوش بدرخشد، قطعا هیچ‌کدام از شخصیت‌های او نمی‌توانند با شخصیتی مانند ثور رقابت کنند.

 

۵. هیث لجر – جوکر 

 شخصیت‌های نمادین,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

هیث لجر توانست خیلی سریع، هنر بازیگری خود را به دنیای هالیوود اثبات کند. فیلم‌های پرفروشی مانند «میهن‌پرست» و یا «کوهستان» بروکبک که مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفته‌اند، به وضوح استعداد غیرقابل انکار او را در حرفه بازیگری نشان می‌دادند، اما نقشی که توانست برای همیشه او را در یادها زنده نگاه دارد جوکر در «شوالیه تاریکی» بود.

 

او با نقش‌آفرینی جذابش در نقش شرور دی سی توانست صحنه را از آن خود کند و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت نماید. می‌توان گفت که این نقش، بهترین نقشی بود که لجر قبل از مرگ غم انگیزش به ایفای آن پرداخت و همین نقش باعث شد که همواره در یاد و خاطره دست‌اندرکاران دنیای هالیوود و مخاطبان باقی بماند.

 

۶. کیت هرینگتون – جان اسنو

  شخصیت‌های نمادین,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

سریال «بازی تاج و تخت» پس از اینکه در سال ۲۰۱۱ اکران شد توانست تاثیر بسزایی بر فرهنگ عامه بگذارد و بازیگرانی مانند کیت هرینگتون را به بازیگرانی بین‌المللی تبدیل نماید. پس از اینکه هرینگتون چیزی در حدود یک دهه را به ایفای نقش جان اسنو گذراند، توانست به یکی از بزرگ‌ترین قهرمانان این سریال تبدیل شود و به شهرت بی‌نظیری دست پیدا کند. هرینگتون که در حال حاضر، یکی از ستارگان بی‌رقیب دنیای هالیوود است، جدیدا به دنیای سینمایی مارول نیز پا نهاده است و در نقش شوالیه سیاه در «جاودانگان» به ایفای نقش می‌پردازد. درست است که او در حرفه خود به جایگاه خوبی رسیده و همچنان نیز در حال پیشرفت است اما بعید به نظر می‌رسد که در هیچ نقش دیگری مانند جان اسنو بدرخشد.

 

۷. مارک همیل – لوک اسکای واکر 

 شخصیت‌های نمادین,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

در حالی که «جنگ ستارگان» یک فرنچایز تعیین کننده برای سینماهای دنیا به حساب می‌آمد، این فیلم برای مارک همیل به لطف بازی در نقش لوک اسکای واکر، یک هدیه بی‌نظیر بود. این بازیگر حرفه‌ای پس از این فیلم به درخشش خود در سینما ادامه داد و در فیلم‌های معروف بسیاری به جز «جنگ ستارگان» به ایفای نقش پرداخت، اما بازی او در این سه‌گانه سبب شد که همه او را به خاطر این شخصیت محبوب به یادآورند.

 

۸. توبی مگوایر – مرد عنکبوتی 

 شخصیت‌های نمادین,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

تمام دنیا با سه فیلم پیتر پارکر آشنا شده‌اند و بسیاری از سرتاسر جهان به تماشای این فیلم‌ها رفته‌اند و در واقع سم ریمی توانست شخصیت منحصربه‌فردی را بر روی پرده سینما زنده کند. توبی مگوایر نقش این ابرقهرمان نمادین را در مرد عنکبوتی سال ۲۰۰۲ ایفا کرد و همین کاراکتر سبب آغاز دوره ابرقهرمانی شد. نزدیک به دو دهه پس از اولین باری که این کاراکتر بر پرده سینماها درخشید، او دوباره پیروزمندانه در فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» به ایفای نقش پرداخت و یک لحظه تاریخی را رقم زد. در حالی که او خارج از فیلم‌های ابرقهرمانی نیز در حرفه کاری خود بسیار موفق بوده اما هیچ‌کدام از نقش‌های او نتوانسته‌اند با نقش مرد عنکبوتی رقابت کنند.

 

۹. هیو جکمن – ولورین

  شخصیت‌های نمادین,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

هیو جکمن کار خود را در تلویزیون و تئاتر آغاز کرد، اما زمانی که در فیلم «مردان ایکس» موفق شد در نقش ولورین به ایفای نقش بپردازد، در بسیاری از دنباله‌های بعدی آن نیز به نقش‌آفرینی پرداخت و دیگر کسی گذشته او را به یاد نیاورد. این بازیگر به مدت ۱۷ سال در ۹ دنباله از این فیلم حضور پیدا کرد و همین فرنچایز سبب شد تا او به یکی از بزرگ‌ترین ابرقهرمانان دنیای هالیوود تبدیل گردد. او از آن زمان تاکنون در بسیاری از فیلم‌های پرفروش، از جمله «زندانیان» و «پرستیژ» به ایفای نقش پرداخته و توانسته به زیبایی هر چه تمام‌تر، هنر بازیگری‌اش را به نمایش بگذارد. اگرچه او بارها ثابت کرده که یکی از آن دست بازیگران هالیوود است که می‌تواند در بسیاری از نقش‌ها خوش بدرخشد، اما تصویر کاریزماتیک او به عنوان یک ابر انسان هرگز از یاد و خاطره مخاطبین پاک نمی‌شود.

 

۱۰. سیلوستر استالونه – راکی ​​بالبوآ 

 شخصیت‌های نمادین,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

سیلوستر استالونه افسانه‌ای در طول سال‌ها در نقش‌های کلاسیک بی‌شماری حضور داشته، اما هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌توانند به پای راکی ​​بالبوآ برسند. او در فیلم راکی که برای اولین بار در سال ۱۹۷۶ ساخته شد در نقش راکی بالبوآ ​​به ایفای نقش پرداخت و توانست یک فیلم کلاسیک جاودانه را از خود به یادگار بگذارد و به نمادی برای سینمای هالیوود تبدیل شود. بنابراین وقتی دوباره به عنوان یک بوکسور محبوب در فیلم‌های «عقیده» به ایفای نقش پرداخت، طرفداران به وجد آمدند و لذا او توانست بار دیگر برای بازیگری خود، نظر مثبت منتقدین را دریافت نماید.

 

این بازیگر به غیر از فیلم «راکی» ​​در فیلم‌های زیادی خوش درخشید و اکنون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های اکشن تمام دوران شناخته می‌شود. در حالی که او در نقش‌های بی‌نظیر زیادی حضور داشته، اما همیشه در چشم جهانیان به عنوان راکی ​​بالبوآ شناخته می‌شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------