اعتراض مهرجویی به اکران نشدن فیلمش/ سازمان سینمایی: «لامینور» توقیف نیست



 داریوش مهرجویی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
رئیس شورای صنفی نمایش: فیلم‌های «موقعیت مهدی»، «روز صفر»، «لامینور»، «مرد بازنده»، «علفزار»، «قدغن» و «شادروان» در ترکیب نوروز سال آینده از ۱۸ اسفند روی پرده می‌روند.

به گزارش فارس، ترکیب نهایی فیلم‌های اکران نوروزی، روز گذشته (یکشنبه ۱۵ اسفندماه) اعلام شد که طی آن، فیلم‌های «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی و «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی از اکران نوروز ۱۴۰۱ کنار گذاشته شدند.

 

البته شورای صنفی نمایش اعلام کرد «لامینور» از اکران ویژه عید فطر یا هر موعد دیگر که سازندگان فیلم تمایل داشته باشند، برخوردار شود. با این حال، خبر حذف آخرین ساخته مهرجویی از اکران نوروزی، باعث اعتراض شدید این کارگردان ۸۲ ساله شد. او در یک فایل ویدئویی، خطاب به مسئولان وزارت ارشاد و وزیر ارشاد گفت: شما به من پروانه نمایش دادید؛ چرا زیر قول خودتان می‌زنید؟ دیگر نمی‌توان تحمل می‌کنم. می‌آیم و به همراه دستیارانم در وزارت ارشاد تحصن می‌کنم.

 

پس از انتشار این ویدئو که به صورت گسترده در فضای مجازی بازنشر داده شد، حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت: برای اکران نوروزی ٢١ فیلم متقاضی بودند که از میان آنها باید ٧ فیلم انتخاب می‌شد، شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی در این انتخاب‌ها جوانب مختلفی از جمله حضور در جشنواره فیلم فجر، تنوع ژانر و مخاطب مدنظر قرار می‌دهند، «لامینور» هم مانند ۱۴ فیلم دیگری که در بسته اکرانی نوروز قرار نگرفته‌اند، امکان اکران در مقاطع زمانی دیگر را دارد.

 

 * «لامینور» مشکل پروانه نمایش ندارد

وی افزود: آقای مهرجویی از بزرگان و پیشکسوتان سینماست و برای همه ما قابل احترام است. در خصوص فیلم «لامینور» هم بارها به تهیه‌کننده فیلم گفته‌ایم که فیلم مشکلی برای پروانه نمایش ندارد و مسیر اکران آن باز است؛ دلیل این هیاهو و حواشی را نمی‌فهمیم. فیلم فقط در جدول اکران نوروز نیست.

 

 داریوش مهرجویی,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

محمدرضا فرجی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی هم پیش‌تر گفته بود: فیلم «لامینور» از نظر سازمان سینمایی مانعی برای دریافت پروانه نمایش ندارد، این فیلم پروانه نمایش خود را دو سال گذشته دریافت کرده و الان اعتبار آن پروانه منقضی شده است. فیلم «لامینور» مشکلی برای صدور پروانه نمایش ندارد؛ فیلم بازبینی شده و جمع‌بندی آن به زودی صورت می‌گیرد.

 

به گزارش فارس، «لامینور» داستان دختر نوازنده‌ای با بازی پردیس احمدیه است که پدری حاجی‌بازاری و سختگیر دارد. «لا مینور» به معنای اولین گام و آکوردی است که هنرجویان گیتار فرا می‌گیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------