دیدار آنجلینا جولی با مقامات دولت نجات ملی یمن در صنعا



 ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله با فرستاده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان در صنعا دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المسیره، هشام شرف عبدالله، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله با آنجلینا جولی، فرستاده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان و هیأت همراه وی در صنعا دیدار کرد و در این دیدار حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت صنعا نیز حضور داشت.

 

هشام شرف بر اهمیت سفر سفیر صلح سازمان ملل به صنعا با هدف کسب اطلاع از مظلومیت مردم یمن و انتقال آن به جهانیان تاکید کرد.

 

وی همچنین تصریح کرد، کسانی هستند که می‌خواهند با وجود تمام ظلم و بی‌عدالتی و رنجی که مردم یمن با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، این جنگ به فراموشی سپرده شود.

 

حسین العزی نیز خاطرنشان کرد، مردم یمن به رغم فاجعه‌ای که در معرض آن قرار دارند، در واقع مهمان‌نواز هستند و با امکانات محدود و در دسترس از آنها استقبال می‌کنند.

 

در همین رابطه، آنجلینا جولی در جریان سفرش به یمن و همزمان با روز جهانی زن با آوارگان و پناهجویان دیدار کرد و تاثیر پیامدهای فاجعه‌بار جنگ یمن بر غیرنظامیان به ویژه زنان و دختران جوان را مشاهده کرد که بیش از نیمی از جمعیت آوارگان را تشکیل می‌دهند. آنها در حال حاضر با سطوحی از نابرابری و تبعیض جنسیتی روبه رو هستند.

 

در یکی از مکان‌ها در استان «لحج» واقع در جنوب یمن، اعضای خانواده آوارگان خانم جولی را در جریان اینکه چگونه منازل، بستگان و منابع رزق و روزی‌شان را از دست دادند و اینکه چگونه این جنگ و درگیری آرزو و خواسته‌های آنها را نابود کرده است، قرار دادند.

 

مدیره، مادر پنج فرزند، که طی چهار سال گذشته از تعز آواره شده است، گفت که هیچ یک از فرزندانش به مدرسه نرفته‌اند، شناسنامه ندارند و یا واکسن دریافت نکرده‌اند و هر روز در تلاش برای یافتن چیزی غیر از چای و نان برای تغذیه آنهاست.

 

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان در بیانیه‌ای اعلام کرد، درگیری طولانی در یمن منجر به بحران‌های متعددی شده است که بر هر جنبه از زندگی مردم عادی تأثیر گذاشته است.

 

آنجلینا جولی خواستار افزایش حمایت و پشتیبانی انسانی و تلاش‌ها برای پایان دادن به خشونت شده است.

 

وی از تمامی طرف‌های درگیر خواست به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و به آن پایبند باشند، از هدف قرار دادن غیرنظامیان ممانعت کنند و ورود کمک‌های انسانی به افراد نیازمند را بدون هیچگونه مانعی تضمین کنند.

 

جولی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ میلیون تن در جهان آواره هستند و درخواست‌های امدادی با کمبود بودجه مواجه است و ما باید فوراً راه‌حل‌هایی پیدا کنیم که درگیری‌ها را حل و فصل کرده و آوارگان را قادر سازد تا با عزت و امنیت به خانه‌های خود بازگردند.

 

در همین رابطه، منابع محلی اعلام کردند که سفیر صلح سازمان ملل یک روز پس از ورودش به صنعا این شهر را ترک کرد تا تصویری از وضعیت انسانی را منتقل کند.

 

در همین راستا، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل از تصمیم خود برای ازسرگیری توزیع کمک به آوارگان در استان مأرب پس از توقف سه ماهه آن خبر داد.

 

عبد ربه مفتاح، معاون استاندار مأرب  با مدیر دفتر برنامه‌های سازمان ملل در عدن دیدار کرد و دو طرف دلایل تاخیر عملیات توزیع کمک‌های غذایی ماهانه به آوارگان در این استان را مورد بررسی قرار دادند.

 

مفتاح بر اهمیت روند توزیع ماهانه کمک‌های غذایی به آوارگان این استان به صورت منظم و لزوم تسریع اقدامات مربوط به تحقق و فراهم کردن اضطراری نیازهای آوارگان جدید و تکمیل انتقال سهم غذایی آوارگان در اسرع وقت تاکید کرد.

 

فرستاده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان روز یکشنبه وارد شهر ساحلی "عدن" واقع در جنوب یمن شد و هدف از انجام این سفر معطوف کردن توجه جهانیان به پیامدهای فاجعه‌بار جنگ هفت‌ساله در این کشور بود.

 

اولین تصاویری که از این ستاره مشهور آمریکایی در بدو ورودش به فرودگاه بین‌المللی عدن منتشر شد، پیامدهای حملات موشکی و ویرانی‌های ناشی از جنگ در سرتاسر یمن را نشان می‌داد.

 

آنجلینا جولی وضعیت یمن را یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان توصیف کرده است. وی پیشتر خواستار حقوق یکسان و برخورد برابر با تمامی آوارگان و پناهجویان در جهان شده بود.

 

یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن، وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

 

طبق گزارش سازمان ملل، این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده و میلیون‌ها یمنی نیاز فوری به کمک بشردوستانه دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------