شبکه ۵ برای نوروز ۱۴۰۱ چه دارد؟



 ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
شبکه پنج سیما در ایام نوروز، سریال «دردسرهای شیرین» و چند ویژه برنامه نوروزی را به روی آنتن می‌برد.

به گزارش ایسنا به نقل از وابط عمومی شبکه پنج سیما، این شبکه برای نوروز پیش رو سریال «دردسرهای شیرین»، ویژه برنامه تحویل سال «بهار جان»، سری جدید مسابقه‌های «آشپزی با مامان» و «کهکشان»، پخش آثار سینمایی خارجی، ایرانی، انیمیشن، برنامه معارفی «تانیایش»  و ... را روی آنتن خواهد برد.

 

سریال «دردسرهای شیرین» به کارگردانی سهیل موفق و تهیه‌کنندگی سید علی اکبر محمودی مهریزی در نوروز هرشب ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما پخش و تکرار آن ساعت ۱۱ صبح خواهد بود. «دردسرهای شیرین» یک مجموعه خانوادگی با موقعیت‌های شیرین است. داستان این سریال درباره زوجی است که بعد از ازدواج در زندگی شان با مشکلاتی جدی روبه رو می شوند.

 

پوریا پورسرخ و مریم مومن نقش زوج قصه «دردسرهای شیرین» را بر عهده دارند و افسانه بایگان، یوسف مرادیان، پاشا جمالی و سمیرا حسینی به همراه رضا توکلی، رسول توکلی، شهین تسلیمی و مرتضی کاظمی، دیگر نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. فهیمه سلیمانی، ژیلا دایی، پرهام دلدار و سهیل قاصدی، امید روحانی و ارسلان قاسمی، دیگر بازیگران این سریال هستند. محمدرضا بحری، نازنین خشنود، نیما اسحاقیان و محمد اسحاقیان نیز هنرمندان بومی استان‌های یزد و اصفهان هستند که در این پروژه به ایفای نقش می‌پردازند. این مجموعه تلویزیونی در گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ تولید شده است.

 

ویژه برنامه «بهارجان» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از روزهای آخر اسفند ماه به صورت زنده به استقبال نوروز ۱۴۰۱ می رود و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

 

ویژه برنامه «بهارجان» هر شب ساعت ۲۱ به تهیه‌کنندگی محمد قنبری با حضور هنرمندان تلویزیون، سینما و تئاتر، ورزشکاران، مسئولین و ... به روی آنتن می‌رود.

 

فصل دوم مستند مسابقه «آشپزی با مامان» دیگر برنامه گروه اجتماعی شبکه پنج سیما به تهیه کنندگی و کارگردانی علیرضا سلطانی در نوروز هر شب ساعت ۲۳ پخش و تکرار آن ساعت ۱۳ روز بعد   پخش می شود. حسین رفیعی، یزدان فتوحی، لاله صبوری، زهرا داودنژاد، میثم درویشان پور، السا فیروز آذر و... از جمله شرکت‌کنندگان فصل دوم برنامه آشپزی با مامان هستند.

 

مسابقه «کهکشان» با اجرای نیما فلاح در نوروز ۱۴۰۱ ساعت ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه پنج سیما پخش می شود. مسابقه تلویزیونی «کهکشان» به عنوان مسابقه ای در زمینه ارائه فناوری های نوین با به تصویر کشیدن سفینه فضایی ایرانی ها در سال ۱۴۲۵ و ارائه چالش های فیزیکی و ارتباطی مختلف، نوروز ۱۴۰۱ هر شب از شبکه پنج سیما پخش می شود.

 

پخش جدیدترین آثار سینمای ایران و جهان

واحد تامین برنامه شبکه پنج سیما در نوروز ۱۴۰۱ با پخش  جدیدترین آثار سینمای ایران و جهان در دو باکس تماشاخانه و سینما ۵ با مخاطبان خود همراه می شود.

 

انیمیشن هایی چون: آخرین پهلوان و ریشه های تاریکی، بامزی و تاندریل، انقراض، دیزی کوئوکا ترسناک ترین حیوان دنیا، زنبوری به نام مایا، پت و مت، پاندا علیه آدم فضایی ها، گربه بی دم، خانواده آگلی به شهر بدبو خوش آمدید، فضانوردها، ماجراهایی در اقیانوس، سفر جذاب یا کاری، زباله و...  را برای کودکان و نوجوانان هر روز صبح ساعت ۹:۳۰پخش خواهد کرد.

 

همچنین آثار سینمایی مثل: سریع و خشن ۹، آنان که آرزوی مرگم را دارند، مرد آزاد، چگونه ابر قهرمان شدم، پرواز، انتقام، گذرگاه، معجزه آبی و ... نیز هر روز ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

 

بازپخش سریال کمدی «نوروز رنگی»

مجموعه تلویزیونی «نوروز رنگی» در ژانر کمدی و اجتماعی که نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه پنج سیما رفت، امسال نیز در جدول پخش شبکه تهران قرار گرفته و قرار است ساعت ۲:۲۰ بامداد تماشایی شود.

 

این سریال طنز را علی مسعودی (مشهدی) در بیست قسمت کارگردانی کرده است و بازیگرانی مثل: یوسف تیموری، هادی عامل هاشمی، شهرام قائدی، پریسا مقتدی، رابعه اسکویی، داریوش سلیمی، شاهو رستمی، جواد خواجوی، ماهان عبدی، الهه جعفری، سیمین بهفر، سیما خالقی، حدیثه زارعی، محمد اسلامی، سینا رازقی، محمد امین سلیمی راد، سیاوش مفیدی، حمید رضا حافظ شجری و ... در آن ایفای نقش کرده‌اند.

 

مستند ترکیبی «تهرانگرد» به تهیه‌کنندگی سجاد مشحون در ایام نوروز در جدول پخش شبکه پنج قرار گرفته است. این برنامه با محوریت معرفی اماکن و جاذبه های طبیعی، گردشگری، فرهنگی شهر تهران تهیه و تولید شده است.

 

در بخشی از این برنامه شهرزاد کمالزاده با همراه هنرمندان به نقاط مختلف پایتخت می رود و جاذبه های گردشگری کلانشهر تهران را مقابل دیدگان مخاطبان قرار می دهد.

 

 

برنامه گزارشی و خبری «در شهر» در نوروز ۱۴۰۱ نیز از قاب شبکه پنج سیما  پخش می شود. این برنامه با رویکرد رسیدن فصل بهار، نوروز و طبیعت تهران پخش خواهد شد. برنامه قدیمی «در شهر»کاری از گروه تهران و شهروندی است که از قاب شبکه پنج پخش می شود.

 

ویژه برنامه ظهرگاهی «تا نیایش» در تعطیلات نوروز با موضوع راه‌های رسیدن به نشاط بر مبنای دین اسلام،  ساعت ۱۹:۴۵ پخش می شود. این ویژه برنامه با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسلم داودی نژاد کارشناس مذهبی برنامه پخش می شود. ویژه برنامه «تانیایش» به تهیه کنندگی میثم ریاحی کاری از گروه معارف شبکه پنج سیماست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------