مردم با «زیرخاکی» من را شناختند/ شگرد این جاسوس تُک زبانی صحبت کردن است



زیرخاکی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
بازیگر سریال «زیرخاکی» گفت: با اینکه سال‌ها است در تلویزیون و سینما و تئاتر بازی می‌کنم اما مردم من را با بازی در سریال «زیرخاکی» شناختند و با نقش اسکندر به مردم معرفی شدم. 

به گزارش  ایرنا، نادر فلاح با اینکه سالها در عرصه تئاتر سینما و تلویزیون فعالیت کرده، اما مخاطبان تلویزیونی او را با سریال زیرخاکی و بعدتر زمین گرم می شناسند.

 

بازیگری که وقتی در هر نقشی قرار می گیرد روح تازه ای به شخصیت می بخشد، از «اسکندر مسعودی» در زیرخاکی تا «استوار» در زمین گرم که اگر در مقام قیاس برآییم هیچ کدام از این دو نقش شباهتی به یکدیگر ندارند.

 

فلاح این شب ها برای اولین بار حضور در باکس رمضانی نوروز را با سریال زیرخاکی ساخته جلیل سامان تجربه می کند. سریالی که با حضور بازیگران شناخته شده روح تازه ای به نوروز ۱۴۰۱ داده است. با فلاح درباره نقش اسکندر و ویژگی هایی که به این نقش اضافه کرده است گفت و گو کردیم.

 

با توجه به اینکه سریال زیرخاکی در فصل های قبل مخاطبان بسیاری داشت، فکر می کنید در فصل جدید هم بتواند این موفقیت را کسب کند؟

سریال زیرخاکی در جذب مخاطب امتحانش را پس داده است و این را در فصل یک و دو دیدیم. با اینکه فصل دو هم در مناسبت خاصی پخش نشد اما مخاطبان خود را داشت و سریال پربیننده ای بود. اما واقعا نمی دانم در نوروز چه اتفاقی می افتد.

 

در فصل های قبلی بار کمدی بر دوش پژمان جمشیدی بود، در این فصل با توجه به نوروزی بودن کار بار کمدی روی دوش سایر بازیگران و به ویژه شما است؟

در فصل های قبلی خانم صامتی و قاسمی هم علاوه بر پژمان بار کمدی را بر دوش داشتند اما به هر حال پژمان به خاطر اینکه نقش اصلی را بازی می کند بار بیشتری از لحاظ کمدی بر دوش دارد.

 

به طور معمول وقتی نقشی در یک سریال به خوبی می درخشد و مردم هم او را دوست دارند ممکن است در فصل های بعدی زیاد یا کم شود. نقش شما در فصل سه پررنگ تر از فصل های قبلی است یا نه کمرنگ تر شده است؟

فکر می کنم در همان حدی که در فصل های قبل بازی داشتم در این فصل هم حضور دارم و خیلی زیاد و کم نشده است.

 

خودتان چقدر به این نقش بال و پر دادید؟

همان جا سر صحنه پیشنهادهایی در حد یکی دو دیالوگ آنهم برای بامزه شدن این شخصیت به آقای سامان می دادم حالا یا قبول می کردند یا نه.

 

زیرخاکی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

یکی از ویژگی های نقش اسکندر در فصل یک و دو تُک زبانی بودن این شخصیت بود و بنا به کاراکتری که داشت، در برخی مواقع اینطور وانمود می کرد. چنین ویژگی برای این نقش چطور درآمد؟ و آیا این خصیصه در فصل جدید هم دیده می شود؟

به هر حال هر بازیگری باید بتواند ویژگی هایی را در بازی خود به نمایش بگذارد. تُک زبانی صحبت کردن هم برایم راحت بود و طی صحبتی که با آقای سامان داشتیم، به این ویژگی که در فیلم نامه هم آمده بود رسیدیم. فقط برخی مواقع نگران این بودم نکند مخاطب صحبت هایم را متوجه نشود و همین تک زبانی بودنش زمینه را برایم مهیا می کرد تا این شخصیت را بانمک بازی کنم.

 

قصه زیرخاکی در سال های ۵۰ و ۶۰ اتفاق می افتد. با توجه به سن و سالتان این فضاها را از نزدیک دیده بودید؟

نه چون متولد اوایل دهه ۵۰ هستم، آن سالها را یادم نیست.

 

چطور خودتان را به شخصیت اسکندر نزدیک کردید؟

افرادی مثل اسکندر را از نزدیک ندیده بودم و بر اساس تخیلم نقش را چیدم. افرادی مثل او به واسطه شغلی که دارند و جاسوس ساواک هستند، خیلی مرموزند و خیلی نمی شود سر از کارشان درآورد.

 

امسال اولین سالی است که در سریال نوروزی بازی می کنید. چقدر حضور در این مناسبت برایتان جذابیت داشت؟

باکس نوروزی تلویزیون همیشه باکس جذاب و پر تماشاگری است و من هم منتظرم تا ببینم بعد از پخش سریال چه اتفاقی می افتد. حالا با توجه به اینکه خیلی نقشم پررنگ تر از فصل های قبل نیست اما خب این را می دانم که مردم اسکندر را دیدند و به خاطر ویژگی حرف زدنش، شخصیتی که دارد و رابطه اش با نقش اصلی داستان، قطعا در نوروز بیشتر دیده خواهد شد و این باعث خوشحالی من است.

 

غیر از زیرخاکی، سه شبکه دیگر هم در نوروز سریال دارند. رقابت بین این سریال ها را چطور می بینید؟

به هر حال همه دوستان ما در شبکه های دیگر تلاششان را کردند و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

 

با توجه به اینکه زیرخاکی تا فصل سه ساخته شده است، این احتمال وجود دارد که در فصل های بعدی هم ادامه داشته باشد؟

این را نمی دانم و باید از تهیه کننده و کارگردان سوال کنید. اما به هر حال باید استقبال مخاطبان را هم در ادامه دادن این سریال در نظر گرفت.

  

هر بازیگری روی یکی یا چند نقشی که بازی کرده است تعصب خاصی دارد و آن را از سایر کارهایش بیشتر دوست دارد. نقش اسکندر در کارنامه شما چه جایگاهی دارد؟

به هر حال هر بازیگری در دوره فعالیتش یک یا چند نقش مهم دارد که با آنها شناخته شده است و درباره من هم چنین موضوعی مصداق بارز دارد. با اینکه سال ها است در تلویزیون و سینما و تئاتر بازی می کنم اما مردم من را با بازی در سریال زیرخاکی شناختند و با نقش اسکندر به مردم معرفی شدم.

 

در حال حاضر غیر از زیرخاکی مشغول کار تلویزیونی هستید؟

سال گذشته در سریال جشن سربرون ساخته مجتبی راعی بازی کردم و نقش جدی و خشنی داشتم و در سریال نوبت لیلی و خونسرد در شبکه خانگی هم بازی کردم. همچنین در اسفند گذشته در تئاتر مستخدم به نویسندگی و کارکردانی سهند خیرآبادی هم ایفاگر یکی از نقش ها بودم.

 

خودتان در سال های گذشته مخاطب سریال های نوروزی بودید؟

اگر مشغول کار نباشم حتما سریال های نوروز را می بینم.

 

کدام سریال نوروزی را در این سال ها بیشتر دوست داشتید؟ 

بعضی فصل های پایتخت و نون خ را دوست داشتم و بعضی فصل هایش را هم دوست نداشتم.

 

شما در این سال ها در نقش های مختلفی از جمله مثبت و منفی کمدی و جدی بازی کردید. خودتان بیشتر کدام سبک نقش را می پسندید؟

همه نقش ها برایم جذاب است، اما مهم این است که نقشم چقدر در داستان، پردازش شده و حضور داشته باشد. از سویی فیلم نامه هم برایم خیلی مهم است چراکه یک فیلم نامه خوب ستون اصلی هر کاری است و در اغلب موارد دیده شده استفاده از فیلم نامه خوب، نتیجه خوبی خواهد داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------