آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

صداپیشه «علاءالدین» درگذشت



 ,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
گیلبرت گاتفرید، کمدین و صداپیشه آمریکایی پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری درگذشت.

به  گزارش ایسنا ؛ گیلبرت گاتفرید، کمدین شناخته‌شده آمریکایی بود که به دلیل صدای خاصش به تعدادی از شخصیت‌های انیمیشن جان بخشید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طوطی ایاگو در انیمیشن‌های «علاءالدین» دیزنی اشاره کرد.

 

او در ۲۸ فوریه ۱۹۵۵ در بروکلین، نیویورک به دنیا آمد و در ۱۵ سالگی شروع به اجرای استندآپ کمدی کرد و در فصل ششم از برنامه زنده شب در سال ۱۹۸۰ یک برنامه کوتاه و ۱۲ قسمتی داشت و همراه ادی مورفی در فیلم «پلیس بورلی هیلز II»، یکی از اولین نقش‌های مهم سینمایی خود مقابل دوربین رفت. هاوارد استرن نیز به طور مکرر از گاتفرید در برنامه رادیویی خود در دهه ۸۰ دعوت می‌کرد، جایی که با صدای شخصیت‌های گوناگون صحبت می‌کرد.

 

گاتفرید در دهه ۹۰ میلادی در فیلم‌هایی مانند «کودک دردسرساز»، «بزرگراه به جهنم» و «ببین دیگه کی داره حرف می‌زنه» نقش‌هایی را ایفا کرد و پس از آن معروف‌ترین صداپیشگی خود را در نقش ایاگو طوطی در انیمیشن «علاءالدین» در سال ۱۹۹۲ به دست آورد. ایاگو نقش کمیک آزاردهنده اما خنده‌دار بود که نقش جعفر شرور را همراهی کرد و «گاتفرید» این نقش را در دو دنباله مستقیم، یک سریال تلویزیونی و بازی‌های ویدیویی «قلمرو پادشاهی» نیز ایفا کرد.

 

از دیگر نقش‌های صداپیشگی مهم او می‌توان در انیمیشن‌های «لاک‌پشت‌های نینجا جهش‌یافته نوجوان»، «سوپرمن: سری انیمیشن»، «والدین نسبتاً عجیب» و «باب اسفنجی شلوار مکعبی» و ... اشاره کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------