ایران در نیجریه پالایشگاه می سازد



پالایشگاه سازی ایران در نیجریه،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
سفیر نیجریه در ایران با اشاره به اینکه باید اعتراف کرد که درگیر توسعه روابط اقتصادی با ایران هستیم گفت: براساس توافق انجام شده ایران در نیجریه پالایشگاه می سازد.

به گزارش تسنیم، الحاجی یاکوبو، سانتوراکی سلیمان سفیر نیجریه در ایران در همایش فرصت های تجاری در غرب آفریقا اظهار داشت: باید اعتراف کنیم که کشور های غرب آفریقا درگیر توسعه روابط با ایران هستند و توافق های اقتصادی خوبی با ایران داشته ایم.

 

وی افزود:اتحادیه برای توسعه همکاری های اقتصادی در غرب آفریقا در حال شکل گیری است که این کشور ها برای تجارت ،ارتباط و انتقال کالا به یکدیگر تسهیلاتی خواهند داشت و حتی واحد پول مشترکی نیز ایجاد می کنند.

 

سفیر نیجریه در ایران ادامه داد: کشور های آفریقایی محصولات کشاورزی زیادی از جمله دانه قهوه،کاکائو، روغن پالم و کاچو به عنوان ماده اولیه لاستیک دارند که به جای خام فروشی این محصولات به دنبال فرآوری و ایجاد ارزش افزوده بر روی آنها هستیم که در این زمینه می توان از توان شرکت های ایرانی کمک گرفت. 

 

وی تصریح کرد: همچنین در بخش استخراج معدنی نیز ظرفیت های زیادی در نیجریه وجود دارد که می توان همکاری های مشترکی با ایران برای استخراج آنها داشت.

 

سانتوراکی سلیمان گفت: نیجریه ورود سرمایه گذارن ایرانی به این کشور را تسهیل می کند و از آنها برای حضور در کشورمان دعوت به عمل می آید.

 

وی با بیان اینکه تفاهم های خوبی در زمینه همکاری در زمینه نفت و گاز داریم اظهار داشت: شرکت های ایرانی برای تولید گاز سی‌ان‌جی به نیجریه وارد شده اند و تفاهم نامه ای نیز برای ایجاد پالایشگاه در نیجریه داریم.

 

سفیر نیجریه در ایران ادامه داد: هر محصول کشاورزی را می توان در نیجریه کشت کرد، از اتاق بازرگانی ایران دعوت میشود که برای کشت فراسرزمینی در این کشور ورود کند.

 

وی گفت: بیمارستان های ایرانی در نیجریه فعال هستند و زمینه حضور شرکت های ایرانی در برای صادرات دارو به این کشورمان فراهم کرده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------