آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

لایحه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان به شورای نگهبان ارسال شد



معاون رئیس جمهور،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: لایحه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد.

به گزارش تسنیم، سید محمد حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره لایحه همسان‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان، اظهار داشت: با تعامل خوب دولت و مجلس این طرح مصوب و برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد.

 

وی با بیان اینکه دولت کار بزرگی را انجام داد، گفت: معمولا دولت‌ها در میانه سال با کسری بودجه مواجه می‌شوند، ولی دولت سیزدهم برای کمک به معیشت کارکنان و بازنشستگان لایحه متناسب‌سازی حقوق را به مجلس ارائه کرد.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور، افزود: این لایحه با نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب و به شورای نگهبان ارسال شد تا بعد از تایید نهایی از اول مهر اجرایی شود.

 

حسینی میزان این افزایش را بین 5 تا 20 درصد اعلام کرد و افزود: برای برخی مشاغل مثل نیروهای نظامی این افزایش 20 درصد و برای برخی از مشاغل دیگر کمتر است.

 

وی تعامل دولت و مجلس شورای اسلامی را خوب ارزیابی و تصریح کرد: رئیس جمهور در سال اول با همه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی جلسات برگزار کرد و نظرات اعضای آن کمیسیون‌ها را گرفته است، چون امنیت غذایی مهم است کمیسیون کشاورزی اولویت نخست دولت بود و دور دوم این جلسات به‌زودی آغاز می‌شود.

 

جزئیات تازه از افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان/ محاسبه افزایش حقوق از اول مهر

معاون امور مجلس رئیس جمهور آخرین جزئیات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را تشریح کرد.

 

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی عصر امروز پنج شنبه ۱۲ آبان در گفتگو با خبرنگاران گلستان، اقدام دولت سیزدهم در افزایش حقوق کارکنان دولت را بی سابقه خواند و اظهار کرد: دولت در میانه سال لایحه ای برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان داده است.

 

وی افزود: معمولاً دولت ها اواخر سال که متمم بودجه را تحویل می دهند با کسری بودجه مواجه می شوند و می خواهند از برخی از هزینه ها عبور کنند تا بتوانند آن سال را به آخر برسانند اما خوشبختانه با تلاش های انجام شده و افزایش درآمدی که ایجاد شد دولت لایحه متناسب سازی حقوق را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

 

معاون امور مجلس رئیس جمهور اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری خوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه متناسب سازی حقوق آماده و نهایی شده و به شورای نگهبان ارسال شده است، در برخی موارد افزایش حقوق ها تا پنج درصد و در برخی از نیروها مثل نیروی انتظامی تا ۲۰ درصد هم افزایش می یابد.

 

حسینی با بیان اینکه کسانی که میزان و دریافتی حقوق آنها پایین بوده تا ۲۰ درصد نیز افزایش حقوق خواهند داشت، بیان کرد: امیدوارم شورای نگهبان هر چه زودتر راجع به این موضوع تصمیم گیری کند تا دولت بتواند از اول مهر ماه پرداختی حقوق را انجام دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------