آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

یوسفیان ملا: سال ۹۸ افزایش قیمت دلار نخواهیم داشت



اخبار,اخبار اقتصادی,یوسفیان ملا

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی می گوید اگر مدیریت بانک مرکزی از پشتوانه قانونی برخوردار باشد در سال جدید افزایش قیمت دلار نخواهیم داشت.

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه قیمت واقعی دلار بین 7 تا 8 هزار تومان است، گفت: ابتکار عمل برای تعیین نرخ دلار همچنان در دست بازار است، خرید و فروش نرخ دلار و ارز را در بازار مشخص می کند و هنوز دولت نتوانسته از نظارت کامل بر بازار داشته باشد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید دید در سال جدید چه اتفاقی میفتد، از آنجایی که شرایط مشخص نیست نمی توان برآورد درستی از نرخ دلار در آینده داشت، با این حال انتظار می رود دولت بازار را در دست گرفته تا نرخ واقعی ارز اعمال شود.

 

مبنای سیاسی دلار را گران می کند

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با ارزیابی عملکرد دولت برای مدیریت و کنترل بازار ارز، اظهار داشت: در حال حاضر محاسبات سیاسی بر بازار ارز حاکم است، این محاسبات نرخ دلار را تا کانال 13 هزار تومان بوده و ممکن است نرخ ارز با تغییرات سیاسی بالاتر برود.

 

وی در خصوص زمان واقعی شدن نرخ ارز عنوان کرد: سند دخل و خرج کشور در تعیین نرخ ارز اثر مستقیمی دارد در واقع بودجه مهر تایید بر وضعیت و شرایط اقتصادی دلار است.

 

یوسفیان ملا با بیان اینکه دولت نباید اشتباهات گذشته خود را در مدیریت بازار ارز تکرار کند، گفت: اگر همان رویه و اشتباهات دولت در گذشته و مدیریت بازار ارز تکرار شود و دلار ارزان برای کارهای غیر ضرور در دسترس همگان قرار گیرد بار دیگر شاهد بهم ریختگی در بازار خواهیم بود.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: بنابراین اگر مبنای سیاسی با مبنای اقتصادی همراه شود، کنترل بازار ارز و نرخ دلار در سال جدید سخت خواهد شد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به مدیریت بانک مرکزی بر بازار ارز، اظهار داشت: اگر مدیریت همتی ادامه پیدا کند و از پشتوانه قویتر برخوردار شود افزایش قیمت دلار  نخواهیم داشت و تنها باید برای مبنای اقتصادی تمهیداتی را در نظر گرفت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------