آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

درآمد کارگران در ایران در چند سال گذشته از ۶۰۰ دلار به ۱۰۰ دلار در ماه رسیده است



درآمد کارگران در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
شوکهای قیمت ارز ابزار سرکوب دستمزدها در ۱۰ سال اخیر شده در اقتصادی که همه چیز با دلار سنجیده می شود، درآمد مردم با ریال تعیین می گردد دستمزدها به شدت کاهش پیدا کرده است

به گزارش دیده بان ایران، احسان سلطانی پژوهشگر اقتصادی با اشاره به افرایش اعتصای های کارگری در روزهای اخیر نوشت؛ در شوک ارزی دور اول تحریمها ارزش حقیقی دلاری حداقل دستمزدها از ۶۰۰ به ۳۰۰ دلار و در شوک ارزی دور دوم تحریمها از ۳۰۰ به حدود ۱۰۰ دلار سقوط پیدا کرد. سیاستهای دولت حاکی از این است که در ۳ سال آینده به حدود ۱۸۰ دلار خواهد رسید.

 

با محمل تحریمها، شوکهای قیمت ارز ابزار سرکوب دستمزدها در ۱۰ سال اخیر شده است. در اقتصادی که همه چیز با دلار سنجیده می شود، درآمد مردم با ریال تعیین می گردد.

 

بنابر گزارش دیده بان ایران این تحلیلگر با اشاره به انتشار معکوس واقعیت های اقتصادی توسط رسانه های دولتی نوشت؛ دولت و رسانه ها و اقتصادخوانده های وابسته بیش از ۷ برابر شدن قیمت ارز و مسکن و کالاها، حدف ارز ترجیحی مواد غذایی، افزایش قیمت بنزین و هر گونه مداخله دستوری قیمتی را تورم زا نمی دانند، اما واقعی سازی حقوق و دستمزدها را تورم زا می دانند.

 

سرکوب شدید حقوق و دستمزدها منجر به اعتصاب خاموش (کمبود کارگر صنعتی)، بی انگیزگی شدید نیروی کار، کاهش بهره وری و رقابت پذیری و مهاجرت گسترده استعدادها شده است. ایران به کشوری غیرقابل سکونت برای مردم تبدیل شده است. کار نیست، اگر کار باشد با دستمزد آن نمی توان زندگی کرد، سرپناهی فراهم کرد یا فرزندی داشت.

 

درآمد کارگران در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------