آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

توافق اتحادیه اروپا‌ بر سر تعیین سقف ۶۰ دلاری برای نفت روسیه



نفت روسیه،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
اتحادیه اروپا به‌طور موقت با ۶۰ دلار در هر بشکه به‌عنوان سقف قیمت نفت خام روسیه توافق کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از اویل پرایس، اتحادیه اروپا به‌طور موقت با 60 دلار در هر بشکه به‌عنوان سقف قیمت نفت خام روسیه توافق کرد. اما این قرارداد باید اول مورد موافقت لهستان قرار بگیرد که اصرار به پایین آوردن سطح این قیمت داشت و بعد هم کل دولت‌های اتحادیه اروپا باید تا روز جمعه به‌صورت کتبی با آن موافقت کنند.

 

 آمریکا در روز پنجشنبه به اتحادیه اروپا هشدار داد 52 دلاری که اخیراً به‌عنوان سقف قیمت نفت اورال روسیه اعلام‌شده رقمی نیست که در حال حاضر نفت این کشور طبق آن بفروش می‌رسد. نفت اورال روسیه 17 تا 23 دلار پایین‌تر از نفت برنت فروخته می‌شود که درنهایت قیمت آن را بالاتر از 52 دلار در هر بشکه می‌آورد. بنابراین اتحادیه اروپا رقم پیشنهادی خود را تا 8 دلار بالاتر از این قیمت تغییر داد.

 

 لهستان، استونی و لیتوانی عقیده داشتند قیمتی که نفت خام روسیه طبق آن بیمه شده و توسط شرکت‌های غربی انتقال پیدا می‌کند، باید بسیار پایین‌تر و حدود 20 تا 30 دلار در هر بشکه باشد، یعنی به‌اندازه هزینه تولید آن توسط روسیه. اما این پیشنهاد رد شد چون به‌نظر می‌رسید مورد حمایت اعضای اتحادیه اروپا قرار نمی‌گیرد.

 

 و حالا سقف قیمت تعیین‌شده بسیار بالاتر از نظر این سه کشور است. اگر هر کدام از آنها با این رقم موافقت نکنند، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه واردات نفت دریایی روسیه از دوشنبه آینده یعنی پنجم دسامبر اجرایی خواهد شد.

 

 اجرایی شدن این تحریم‌ها قیمت نفت را برای خریداران اروپایی افزایش می‌دهد. اما تعیین سقف قیمت می‌تواند از میزان این افزایش قیمت بکاهد. به‌همین دلیل است که آمریکا از این اقدام حمایت کرده و به اتحادیه اروپا هشدار داده قیمت نفت روسیه را بیش‌ازحد پایین نیاورد تا بتوانند در مورد آن به توافق برسند. اما یک مسئله دیگر هم وجود دارد و آن این‌که آیا روسیه پس‌از تعیین سقف قیمت برای نفت آن، بازهم به صادرات ادامه می‌دهد و قیمت نفت در بازار پس‌از این اقدامات چه مقدار افزایش خواهد یافت؟

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------