وزیر کار: آن‌ها که پول برایشان پول می‌آورد اثری در اقتصاد و جامعه ندارند



اخبار,اخبار اقتصادی,علی ربیعی

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: آن‌ها که پول برایشان پول می‌آورد هیچ اثری در اقتصاد و جامعه ندارند.

‌به گزارش ایسنا، علی ربیعی امروز ۱۴ تیرماه در حاشیه بازدید و افتتاح خط تولید کارخانه توانکاران، اظهار کرد: در برهه‌های مختلف این صنعتگران بزرگ بودند که با مداومت و پشتکار خود ماندند. دوران سختی بر صنعتگران گذشت و کارگران و صنعتگران شرایط سختی را با هم تجربه کردند.

 

وی افزود: اقتصاد چندین دهه شاید از دهه ۵۰ به بعد با بیماری‌های مزمن جلو آمد و با مدیریت آن ضعیف شد و امروز باردیگر در اثر شرایط بین‌الملل دچار تنش مختصری شدیم که امیدواریم با تدبیر و کار زیاد به ثبات بازگردیم. خوشبختانه از سال ۹۲ به بعد ثبات، رشد و تعداد شغل خوبی را تجربه کردیم، هرچند که عرضه و تقاضا یکسان نبود. ما قطعا از این شرایط سرافراز بیرون می‌آییم و جوانان ما در این شرایط آزمایش می‌شوند.

 

وزیر کار با بیان اینکه امروز ما همه برای ایران هستیم، عنوان کرد: امروز چپ و راست، هر طبقه، جنسیت و قومیت همه برای ایران هستند و تلاش خواهیم کرد که در این شرایط با عزت‌تر و سرافرازتر از این مرحله عبور کنیم. سوداگری همواره وجود دارد. سوداگران نیستند که جوامع را می‌سازند، آن‌ها که پول برایشان پول می‌آورد هیچ اثری نه در اقتصاد و نه در جامعه ندارند.

 

ربیعی گفت: این مجموعه نزدیک به ۱۰۰۰ نفر را در دل خود جای داده و ظرفیت گسترش نیز دارد. آنچه که مهم است، اغنا شخصی و هدف دینی و ملی است. امشب ما در جلسه‌ای که با صنعتگران داریم، در تفاهم‌نامه‌ای در حوزه مسئولیت اجتماعی، ۳۰۰۰ واحد تولیدی را امضا خواهیم کرد. ما خط تولید جدید توانکاران را امروز افتتاح کردیم. حدود ۱۰۰ نفر از گروه‌های هدف سازمان بهزیستی در این مجموعه مشغول به کار شدند. این خط تولید ابتدا با مجموعه گروه‌های هدف بهزیستی سامان پیدا خواهد کرد.

 

وی بیان کرد: ما باید بدانیم که همه ما مسئول هستیم. یکی دیگر از راه‌هایی که ما امروز با کمک آن می‌توانیم در کنار هم خوشحال، خوشبخت، بانشاط و رو به جلو حرکت کنیم، احساس مسئولیتی است که باید نسبت به هم داشته باشیم.

 

ربیعی خاطرنشان کرد: امروز تعدادی از جامعه ناشنوایان در این کارخانه استخدام شدند که در این افراد استعدادهای درخشانی وجود دارد و از نظر بهره‌وری نیز حتما بهره‌وری کاری بسیار بالای دارند. به علل مختلفی در جامعه ما تعداد شیرزنان سرپرست خانوار فزونی گرفته اما باید بدانیم که وظیفه داریم برای این افراد شرایط کاری مناسبی را فراهم کنیم. در این جمع از این افراد نیز حضور دارند. علاوه بر این افرادی که به علل اجتماعی، دچار برخی آسیب‌های اجتماعی شده بودند، امروز در جمع ۱۰۰ کارگر حاضر هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------