عضو کمیسیون برنامه و بودجه: افزایش ۲۰درصدی حقوق کارکنان با تورم بالای ۷۰درصد همخوانی ندارد/ دولت آمار گول زننده ارائه ندهد!



جبار کوچکی‌نژاد،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس گفت: با اجماعی که کشورهای دنیا بر علیه ما پیش گرفته‌اند قطعا بر فروش نفت‌مان تاثیر منفی خواهد گذاشت؛ پیش‌بینی سخت است ولی به نظر میرسد که فروش نفت‌مان کمتر از یک میلیون بشکه در روز خواهد بود.

به گزارش دیده‌بان ایران، بودجه ۱۴۰۲ روز دوشنبه ۵ دی‌ماه به مجلس فرستاده شده ولی اعلام وصول نشده است زیرا نظر مجلس این است تا زمانی که برنامه هفتم تصویب نشود، نمایندگان این لایحه را اعلام وصول نخواهند کرد.

 

بر این اساس گفته شده است که بودجه عمومی دولت ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌ها نیز ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، بدین‌ ترتیب کل بودجه به ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. درآمدهای مالیاتی حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با احتساب درآمدهای حاصل از عوارض گمرکی به ۸۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران با بیان اینکه هنوز دولت به طور رسمی بودجه سال ۱۴۰۲ را به مجلس تحویل نداده است افزود: در بودجه ۱۴۰۲ مهم‌ترین مسئله، عدم کسری بودجه است که در این صورت دولت نگاه ویژه‌ای به مالیات‌ها دارد، حدود ۷۰۰هزار میلیارد تومان از محل مالیات و همچنین فروش روزانه ۱میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت پیش‌بینی شده است.

 

رشد ۴۰درصدی بودجه عمومی ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بودجه عمومی سال گذشته حدود ۱۳۹۴ هزار میلیارد تومان بود که امسال به ۲۰۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است یعنی چیزی حدود ۴۰درصد رشد داشته است.

 

افزایش حقوق کارمندان باید پلکانی باشد

کوچکی نژاد در ادامه به دیده‌بان ایران گفت: افزایش یکنواختی ۲۰درصدی حقوق کارکنان منطقی نیست و باید به صورت پلکانی اعمال شود به ویژه برای افرادی که کمترین سطح حقوق را دریافت میکنند. با تورم بالای ۷۰ درصدی که هم‌اکنون داریم نمیتوان با افزایش ۲۰درصدی، پوشش مخارج زندگی را تامین کرد پس هیچ همخوانی ندارد.

 

این نماینده مجلس با مهم دانستن بودجه کشور در سال بعد، خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده اهمیت بسیار زیادی برای مجلس دارد و نمایندگان مجلس باید با دقت و ریزبینی به موضوعات و بندها ورود کند.

 

پیش‌بینی دولت برای میزان فروش روزانه نفت گول‌زننده است

کوچکی‌نژاد عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۲، دولت فروش روزانه نفت را یک میلیون ۴۰۰ هزار بشکه پیش‌بینی کرده است که به صراحت میگویم این کار قابل تحقق نیست و منابع حاصل از آن به داخل کشور باز نمیگردد و بیشتر جنبه گول‌زنندگی دارد. با اجماعی که کشورهای دنیا بر علیه ما پیش گرفته‌اند قطعا بر فروش نفت‌مان تاثیر منفی خواهد گذاشت، پیش‌بینی سخت است ولی به نظر میرسد که فروش نفت‌مان کمتر از یک میلیون بشکه در روز خواهد بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------