تولید در پتروشیمی خراسان به دلیل قطعی گاز متوقف شد



پتروشیمی خراسان،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
مدیرعامل و عضو هیات مدیره پتروشیمی خراسان گفت: فعالیت‌ها و روند تولیدات این مجتمع در پی بارش برف و برودت هوا در خراسان شمالی که موجب افزایش مصرف گاز خانگی شده از امروز (دوشنبه) تا اطلاع ثانوی قطع شده است.

یوسف حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برودت هوا و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی موجب شده است که شرکت گاز اقدام به قطع گاز ورودی به این مجتمع کند که در نتیجه آن واحد های ملامین و اوره به طور کامل از سرویس خارج شده و تولید آنها تا اطلاع ثانوی قطع شده است.

 

وی افزود: گاز واحد آمونیاک از ۱۶ آذرماه قطع شده بود و این مجتمع با ظرفیت ۷۰ درصد فعالیت داشت اما از روز گذشته جریان گاز به صورت کامل قطع شد و تنها مقداری گاز برای گرم نگه داشتن واحد نیروگاه در جریان است.

 

مدیرعامل و عضو هیات مدیره پتروشیمی خراسان بیان کرد: برای گرم نگه داشتن واحد ها اینک از گازوئیل استفاده می شود که برای تهیه آن نیز با مشکل مواجه هستیم.

 

وی ادامه داد: در سال های گذشته نیز مجتمع تولید پتروشیمی در فصل زمستان با محدودیت و یا قطعی گاز مواجه بوده است.

 

مصرف گاز طبیعی شرکت پتروشیمی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب است.

 

شرکت سرمایه گذاری نفت گاز پتروشیمی تامین "تاپیکو"، پتروشیمی فناوران، پتروشیمی فارابی، پترو فرهنگ و گروه سرمایه گذاری نفت و گاز پارسیان، ترکیب حقوقی اعضای هیات مدیره پتروشیمی خراسان را تشکیل می دهند.

 

بزرگترین سرمایه گذار پتروشیمی خراسان هلدینگ سرمایه گذاری نفت گاز و پتروشیمی تامین "تاپیکو" از هلدینگ های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی "شستا" است.

 

محصولات شرکت پتروشیمی خراسان بیش از ۷۵ درصد سبد صادراتی استان خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است و در ۹ ماه سال جاری ۱۱۴.۵ هزار تُن محصولات پتروشیمی به ارزش ۷۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادر شد.

 

طرح مجتمع پتروشیمی خراسان از سال ۱۳۷۱ آغاز و در بیش از چهار سال با صرف هزینه ۵۲۴ میلیون دلار و ۵۲۰ میلیارد ریال ساخته شد و در تیر ماه ۱۳۷۵ با حضور رئیس جمهور وقت مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد سالانه ۶۲۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------