مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران: با 10 درصد صرفه‌جویی، نیازی به زمانبندی برای خاموشی نیست



اخبار,اخبار اقتصادی,برق

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: تا آخر هفته پیش بینی هواشناسی را رصد می‌کنیم، اگر ضرورت پیدا کند حتما برنامه زمانبندی خاموشی ارائه می‌دهیم و احتمالات را به مردم اطلاع رسانی می‌کنیم.

غلامرضا خوش خلق در گفت‌وگو با ایلنا، درباره قطعی‌های اخیر برق در تهران اظهار داشت: متاسفانه به دلیل کم بارشی در کشور بویژه پشت سدها، نیروگاه‌های برقابی که درصد قابل توجهی از تولید برق را به عهده دارند در تابستان امسال کارایی ندارند و به حداقل تولید رسیده‌اند، بنابراین اولین مشکل نیروگاه‌های برقابی است، دومین مشکل نیز مربوط به مصرف بالای مردم به دلیل بالا رفتن درجه حرارت هوا است.

 

وی افزود: اگر مردم فقط  10 درصد صرفه جویی کنند یعنی فقط یک لامپ را خاموش کنند، مشکلی نخواهیم داشت و به خوبی می‌توانیم مصرف را اداره کینم زیرا  در حال حاضر با توجه به شرایط گرما و نحوه مصرف این مشکلات بروز کرده است.

 

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه ما در واقع خاموشی با برنامه نداریم، گفت: چند روز گذشته به دلیل اینکه نتوانستیم از نیروگاه‌های برقابی به طور کامل استفاده کنیم، با بالا رفتن درجه حرارت مصرف مردم هم بالا رفت، در برخی نقاط طی ساعاتی مدیریت بار کرده و میزان مصرف را متعادل کردیم تا پایداری کل شبکه حفظ شود.

 

 وی با بیان اینکه با تمهیدات اندیشیده شده و اقداماتی که انجام می‌دهیم مشکل را برطرف و در واقع تامین برق مردم را به طور کامل خواهیم داشت، توضیح داد: ما از ابتدای تابستان گذشته در برق تهران حدود 80 پروژه با 500 میلیارد تومان آغاز کردیم و تاکنون بخش عمده‌ای به مدار آمده و باعث شده در برق منطقه‌ای تهران پایداری شبکه داشته باشیم، به عنوان نمونه سال گذشته 250 کیلومتر و امسال هم 250 کیلومتر کابل‌کشی انجام دادیم که اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت مشکلاتی در شبکه ایجاد می‌کرد و برخی دیگر تا این ماه به انتها می‌رسد، اما به طور کلی با کمی صرفه‌جویی در مصرف برق و آب می‌توانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم.

 

خوش خلق با بیان اینکه با صرفه‌جویی مردم در مصرف آب و برق، تابستان را بدون مشکل سپری خواهیم کرد، افزود: ما وظیفه خود می‌دانیم بهترین سرویس را به مردم بدهیم تا بابت قطعی برق دچار مشکل نشوند و تاکنون نیز سعی کردیم شبکه مدیریت شود.  

 

وی درباره ارائه برنامه زمانبندی برای قطعی‌های تهران بیان کرد: تا آخر هفته پیش بینی هواشناسی را رصد می‌کنیم، اگر ضرورت پیدا کند حتما برنامه زمانبندی ارائه می‌دهیم و احتمالات را به مردم اطلاع رسانی می‌کنیم، اما امیدواریم با بهبودی هوا مشکلی پیش نیاید.

 

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران زمان پیک مصرف برق را 12 ظهر تا 4 بعداز ظهر اعلام کرد و اظهار داشت: پیک مصرف برق کل کشور تا این لحظه از میزان سال گذشته عبور کرده و بیش از 56 هزار مگاوات مصرف داشته‌ایم اما در برق منطقه‌ای تهران که شامل تهران، قم و البزر می‌شود به  10هزار مگاوات نزدیک می‌شویم، البته هنوز به پیک مدت مشابه سال گذشته نرسیده‌ایم.

 

وی یادآور شد: بنا نداریم برنامه خاموشی داشته باشیم، اگر درجه حرارت متعادل باشد، مصرف مردم متعادل شود و صرفه جویی کنند نیازی نیست مدیریت بار و قطعی برق را در شبکه اعمال کنیم. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------