نوبخت: بودجه سال آینده ویژه خواهد بود



اخبار,اخبار اقتصادی,محمدباقر نوبخت

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سال آینده با توجه به شرایط داخلی و بین المللی و انتظارات مردم سال استثنایی است و بودجه سال آینده ویژه خواهد بود.

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، محمد باقر نوبخت گفت: ما قطعا بیش از گذشته نیازمند ثبات در کشورمان هستیم و تکانه های سیاسی و بین المللی اثر خود را در منابع و مصارف و بودجه سال آینده خواهد داشت.

 

وی ادامه داد : ما بی ارتباط با دنیا نیستیم و برای فروش نفتمان باید با کشورهای دیگر در ارتباط باشیم و همچنین نیازهای قابل توجهی برای کشور ما از خارج وارد می شود.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت : کشور ما ۵۰ میلیارد دلار صادرات نفتی و حدود ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی دارد؛ همچنین حدود ۴۵ میلیارد دلار واردات داریم و در مجموع حدود ۲۰۰ میلیارد دلار برای صادرات و واردات گره خورده با جهان هستیم به همین دلیل نمی توانیم ایزوله و بدون ارتباط با جهان باشیم.

 

وی افزود: با اعلام تحریم، وضعیت ما متفاوت است البته باید این را در نظر بگیریم که کشورهای دیگر برخلاف سالهای گذشته در کنار کشور ما قرار گرفته اند. ما شرایط تحریمی داریم و بودجه ما باید با توجه به تحریم برنامه ریزی شود و ما امیدواریم در این زمینه موفق باشیم.

 

نوبخت با اشاره به برگزاری اولین جلسه بودجه ریزی برای سال آینده افزود: دولت تا ۱۵ آذر موظف است که بودجه را به مجلس ارائه دهد و ما طبق برنامه زمان بندی باید از اول شهریور بودجه ریزی را آغاز کنیم اما با توجه به اینکه بودجه سال ۹۸ با توجه به شرایط داخلی و خارجی به مطالعه بیشتری نیاز دارد اولین جلسه بودجه ریزی سال آینده را امروز تشکیل دادیم.

 

وی با بیان اینکه در این جلسه از بخش خصوصی، مجلس و دانشگاه حضور دارند گفت: ما یک مجموعه تهیه کردیم تا هفته به هفته بدانیم چه کاری باید به اتمام برسد و ما از سال ۹۲ موفق شدیم که بدون استثنا در وقت مقرر بودجه را به مجلس ارائه دهیم به غیر از سالی که برجام بود.

 

نوبخت افزود: ارائه به موقع بودجه به مجلس این حسن را دارد که نماینده ها وقت بیشتری دارند تا لایحه را بررسی کنند و ما هم می توانیم در موعد مقرر آیین نامه اجرایی آن را ارائه دهیم.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بودجه یک پیش بینی از منابع و مصارف است گفت : سیاستهای اقتصاد مقاومتی مبنای عمل ماست.  ما در شرایطی هستیم که پیش بینی برای سال آینده کار سخت و خطیری است و بودجه سال آینده باید دقیق تهیه شود.

 

نوبخت افزود : با توجه به مسائل داخلی و خارجی ما نمی توانیم از الان یک بودجه برای سال آینده بدهیم بلکه باید سناریوهای مختلفی را ارائه دهیم و ما با برگزاری این جلسه می خواهیم از همه عقل جمعی کارشناسی کشور برای یک بودجه مناسب برای سال آینده استفاده کنیم.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت : هر برنامه و سیاستی را که بخواهیم اجرا کنیم باید منابع و مصارف آن مشخص باشد و بودجه سال ۹۸ با توجه به شرایط داخلی و بین المللی و انتظارات مردم یک بودجه ویژه خواهد بود و سال آینده یک سال استثنایی است.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------