نابودی ۱۰۰ هزار شغل به ازای هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق/ مصرف سالانه ۵۵ میلیارد نخ سیگار در کشور



اخبار,اخبار اجتماعی,سیگار

در گذشته بیش از ۲۵ میلیارد دلار به صورت قاچاق وارد کشور می‌شد که امروزه به ۱۲ میلیار دلار رسیده است.

به گزارش جماران، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به ازای هر  یک میلیارد دلار کالای قاچاق، صد هزار شغل از بین می رود، در این شرایط حساس کشور ورود کالاهای قاچاق به شدت به جوانان و جامعه ما آسیب وارد می‌کند.

 

عبدالرضا عزیزی در رابطه با تاثیر محصولات قاچاق بر افزایش آسیب‌های اجتماعی، گفت: امروزه بسیاری از محصولات موجود در کشور به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، این حجم از ورود محصولات غیر قانونی که به دلیل ضعف مدیریتی صورت می‌گیرد  باعث از بین رفتن موقعیت‌های شغلی جوانان کشور می‌شود، ما به یک مدیریت واحد در اداره گمرک می‌تواند از ورود محصولات قاچاق و غیر قانونی به کشور جلوگیری شود.

 

به ازای هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق صد هزار شغل از بین می رود

 نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته بیش از  ۲۵ میلیارد دلار به صورت قاچاق وارد کشور می‌شد که  امروزه به ۱۲ میلیار دلار رسیده است. به ازای هر  یک میلیارد دلار کالای قاچاقی که وارد کشور می‌شود صد هزار شغل از بین می‌رود، در این شرایط حساس که بیکاری جوانان به مرز بحرانی رسیده و کشور به شدت به شغل نیاز دارد این میزان ورود کالاهای قاچاق به جوانان و جامعه ما آسیب وارد می‌کند. 

 

اشتغال نقش بسزایی در پیشرفت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی‌ادامه داد : اشتغال نقش بسزایی در پیشرفت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، ما چگونه توانایی شکست داعش و و جلوگیری از ورود تروریست‌ها را داریم، ولی نمی توانیم جلوی ورود محصولات قاچاق را به کشور بگیریم؟

 

مصرف سالانه 55 میلیارد نخ سیگار در کشور

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بیش از 8 میلیارد نخ  تنها از یک نوع سیگار با نام  مارلبورو از طریق مرزهای‌مان به صورت غیر قانونی و قاچاق وارد کشور می شوند، مجموع مصرف سیگار داخلی 55 میلیارد نخ در سال است  که به این شکل وارد کشور شده و به راحتی توزیع می‌شود. اخیرا رئیس جمهور طی حکمی وزیر کشور را به عنوان نماینده رئیس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب کرد، امیدواریم در راستای  پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز قدم‌های بزرگی بردارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------