آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

با ادامه واردات نفت از ایران، تغییری در بازار ایجاد نخواهد شد



اخبار,اخبار اقتصادی,نفت ایران

الکساندر نواک گفت اگر کشورهایی مانند چین واردات نفت از ایران را افزایش دهند، آثار منفی تحریم های آمریکا کاخش می یابد.

به گزارش مهر، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه تاکید کرد تصمیم احتمالی چین در خصوص افزایش واردات نفت از ایران می تواند از آثار منفی تحریم های ضدایرانی بر بازار نفت بکاهد.

 

وی گفت مشخص نیست که واکنش کشورهای وارد کننده نفت ایران در منطقه آسیا اقیانوسیه چگونه خواهد بود اما با تداوم جریان واردات نفت از ایران از جانب این کشورها تغییری در بازار ایجان نخواهد شد.

 

به گفته وزیر انرژِی روسیه این امر حتی در روابط تجاری آمریکا و چین نیز تاثیر می گذارد و در واقع مرحله دیگری از جنگ تجاری بین پکن و واشنگتن رقم می خورد.

 

روز چهارشنبه رئیس شرکت کشتیرانی تجارت انرژی چین (سی‌ام‌ای‌اس) گفت: صادرات نفت خام آمریکا به چین «به طور کامل متوقف» شده است. این درحالی است که جنگ تجاری بین ۲ اقتصاد برتر جهان، تاثیر منفی خود را بر این تجارت که به سرعت در حال رشد بود، نشان داده است.

 

در ماه‌های گذشته، واشنگتن و پکن تعرفه‌های واردات سنگینی را بر صدها کالا هم وضع کردند. هر چند هنوز صادرات نفت خام آمریکا به چین که تازه در سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود، شامل این تعرفه‌ها نشده است. در عین حال، واردکنندگان نفت چینی اخیرا از ثبت هرگونه سفارشی خودداری کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------