قدرت ریال با CFT افزوده می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در خصوص تاثیر تصویب "CFT" بر بازار طلا و سکه گفت: این مساله تاثیر مستقیمی بر ارزش پول ما خواهد داشت و معاملات شفاف‌تر می‌شوند.

باقر معبودی نژاد در گفت‌‍وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت بازار طلا و ارز اظهار کرد: نوسانات خرید و فروش دلار در بازار بسیار بالاست به طوری که نرخ دقیقی از دلار در بازار وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: در بانک‌ها دلار با قیمت 9500 تومان خرید و با قیمت 11 هزار تومان به فروش می‌رسد، در حال حاضر معاملات در بازار با حجم بسیار کم انجام می‌شود به طوری که خریداری در بازار  وجود ندارد.

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه تصریح کرد: هر گرم طلا حدود 367 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. همچنین در بازار، معاملات سکه به دلیل میزان نوسانات بالا در نرخ سکه انجام نمی‌شود و نمی‌توان قیمت دقیقی در خصوص سکه اعلام کرد.

 

معبودی‌نژاد عنوان کرد: اگر بانک‌ها دلار را با نرخ 11 هزار تومان به فروش برسانند، قیمت طلا و سکه نیز کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین وضعیت بازار طلا و سکه به وضعیت نرخ دلار و بانک‌ها بستگی دارد.

 

وی با بیان اینکه اگر بانکها دلار را با قیمت ثابت 11 هزار تومان به فروش برساند، نرخ طلا و سکه کاهش می‌یابد،  خاطرنشان کرد: اما بانک‌ مرکزی در خصوص ثابت شدن نرخ دلار تاکنون اعلام نظری نکرده است، اگر بانک با این میزان نرخ دلار را به فروش بگذارد، قیمت طلا و سکه نیز کاهش پیدا خواهد کرد و ممکن است که طلا به گرمی حدود 300 هزار تومان برسد.

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد بیان کرد: معمولا میزان نرخ طلا با نرخ جهانی آن و با دلار بازار آزاد محاسبه می‌شود اما در حال حاضر نرخ مشخصی از دلار در بازار نیست و نرخ طلا به صورت تقریبی و با دلار نرخ حدود 12 هزار و 500 تومان محاسبه می‌شود.

 

معبودی‌نژاد در خصوص تاثیر CFT  بر بازار طلا و سکه عنوان کرد: این مساله تاثیر مستقیمی بر ارزش پول ما خواهد داشت و معاملات شفاف‌تر می‌شوند، تصویب CFT در مجلس باعث افزایش ارزش پولی کشور می‌شود و به نفع کشور خواهد بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------