تحولات مهم در روابط اقتصادی و بانکی ایران و ترکیه



اخبار,اخبار اقتصادی,عبد الناصر همتی

رئیس‌کل بانک مرکزی ایران از تاکید رئیس‌جمهور ترکیه بر رفع هرچه سریع‌تر موانع بانکی میان دو کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، پنجمین شورای روابط راهبردی ایران و ترکیه، امروز 29 آذرماه با حضور روسای جمهور و برخی مقامات دو کشور در آنکارا برگزار شد.

 

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران که در این جلسه حضور داشته است، در این باره گفت: در این جلسه راه‌های توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور با هدف رساندن حجم مبادلات به 30 میلیارد دلار بررسی شد.

 

وی افزود: در این جلسه به آقای اردوغان گفتم که روابط بانکی، کلید اصلی این راهبرد است و ما شدیدا در این زمینه گله‌مندیم و اگر موانع بانکی برطرف نشود، از هدف راهبردی دور خواهیم شد.

 

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به تایید این موضوع توسط رئیس‌جمهور ترکیه، اظهار کرد: رئیس‌جمهور ترکیه این نکته را قبول داشت و بر رفع هرچه سریع‌تر موانع تاکید کرد و عزم دولت‌شان را در این زمینه بیان کرد.

 

همتی ادامه داد: با توجه به جلسات تخصصی که بعد از جلسه شورا داشتیم و توافقاتی که انجام شد، آینده بسیار خوبی برای روابط تجاری و بانکی دو کشور انتظار دارم.

 

پیش از این روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرده بود که در دیدار رئیس کل بانک مرکزی با همتای ترکیه‌ای خود گسترش روابط بانکی ایران و ترکیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------