عضو کمیسیون برنامه و بودجه: دولت تنها ۴ دهم درصد نرخ بیکاری را کاهش داد



اخبار,اخبار اقتصادی,کمیسیون برنامه و بودجه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طبق گزارش وزارت کار، دولت تنها توانسته ۰.۴ درصد نرخ بیکاری را کاهش دهد.

احمد خدابخشی در گفتگو با مهر، به تشریح جزئیاتی از جلسه عصر امروز(یکشنبه) کمیسیون برنامه و بودجه پرداخت و گفت: در جلسه امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونانش گزارشی از اشتغال روستایی و عشایری ارائه دادند.

 

نماینده مردم الیگودرز در مجلس افزود: طبق قانون، دولت مجوز داشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرده و با تلفیق با منابع بانکی، برای توسعه اشتغال روستایی سرمایه‌گذاری کند.

 

وی افزود: طبق گزارش شریعتمداری، تا امروز ۵۵۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی پرداخت شده است.

 

خدابخشی تصریح کرد: شریعتمداری اعلام کرد «احتمالاً به دلیل افزایش نرخ ارز، منابع سرمایه‌گذاری در اشتغال روستایی به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت».

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طبق گزارش وزارت کار، نرخ بیکاری در روستاها ۶.۹ درصد و در شهرها ۱۱.۹ درصد است. مجموعه اقداماتی که دولت برای اشتغال انجام داده، تنها نرخ بیکاری را ۰.۴ دهم درصد کاهش داده است.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که طبق قانون، دولت مکلف بود نرخ بیکاری را به میزان ۰.۸ درصد کاهش دهد.

 

خدابخشی اظهار داشت: نمایندگان معتقد بودند دولت باید بر اساس مزیت‌های نسبی استان‌ها، برای اشتغال برنامه‌ریزی کند و آمایش سرزمینی را در نظر بگیرد.

 

نماینده مردم الیگودرز در مجلس می گوید: با توجه به افزایش قیمت‌ها، اعتباراتی که برای اجرای طرح‌ها در نظر گرفته شده بود، کافی نیست و باید ضریب تعدیلی برای این طرح‌ها در نظر گرفته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: وزیر کار بر لزوم حفظ اشتغال موجود تأکید می‌کرد و خواستار افزایش ردیف‌های کمک به خیریه‌ها و اعتبارات سازمان بهزیستی بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------