آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: باید در بودجه 98 برای هر شرایطی آماده باشیم



اخبار,اخبار اقتصادی,علی اکبر کریمی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، توجه به معیشت مردم را از اولویت های لایحه بودجه 98 برشمرد و گفت: بررسی و تصویب بودجه باید به نحوی باشد که بتوانیم کشور را برای هر شرایط و هر سناریویی آماده کنیم.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به ایرنا اظهار گفت: باید هم توجه خاص به معیشت مردم داشته باشیم و هم نوع رویکرد بودجه ای را به گونه ای سامان دهیم که به مردم فشار وارد نشود.

 

وی افزود: همچنین دغدغه های آنان در خصوص حقوق و درآمد، خدمات دریافتی و جبران عقب ماندگی در بحث تورم به وجود آمده در ماه های اخیر همچنین کاهش ارزش پول ملی -که تاثیر مستقیم روی کاهش ارزش واقعی درآمد حقوق بگیران و کسانی که درآمد ثابت دارند، داشته است- تا اندازه ای برطرف شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بودجه 98 در شرایط خاص تدوین شده و نسخه اولیه آن تحویل مجلس شد، اما با تاکیدات خاص در جلسات سران سه قوه و همچنین فرمایشات رهبرمعظم انقلاب برای توجه بیشر به شرایط خاص کشور در سال جاری و سال آینده و حتی سال 99، در آن بازنگری صورت گرفت.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: پیش بینی اعتبارات لازم برای تامین کالاهای اساسی نیز از اولویت های بودجه ای است زیرا معیشت مردم به این امر بستگی دارد؛ مجموعه این سیاست ها با در نظر گرفتن درآمدهای دولت و محدودیت های احتمالی در موضوع فروش نفت، از اولویت هایی ضروری در بودجه 98 خواهد بود. 

 

کریمی ادامه داد: ضمن این که برای مقابله با تحریم و خنثی کردن آثار آن باید تلاش کنیم در عین حال این آمادگی را داشته باشیم که کشور را تحت هر شرایطی مدیریت کنیم.

 

وی با بیان این که دولت باید با مردم ارتباط نزدیک تری داشته باشد و واقعیت موجود را برای مردم توضیح دهد، تاکید کرد: مردم سال های سخت تر از این شرایط را پشت سرگذاشته و همواره کنار دولت و نظام جمهوری اسلامی در برابر مشکلات ایستادگی کرده اند.

 

وی ادامه داد: شرایط تبعیض آمیز و ناعادلانه، مردم را آزار می دهد از این رو باید شرایطی را ایجاد کنیم که با رویکرد عدالت محوری و منصفانه، امور مردم اداره شود، به یقین مردم هم در هر شرایطی با نظام و دولت همراهی می کنند؛ زیرا پشتیبانی مردم، موفقیت دولت و نظام را تضمیین می کند.

 

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد: روند بررسی و تصویب بودجه 98 به گونه ای پیش رود که نظام و دولت تحت هر شرایطی کشور را به خوبی مدیریت کند و مردم از بودجه سال 98 حداکثر رضایت را داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------