مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام: بازار گوشت متعادل می شود



اخبار,اخبار اقتصادی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور: افزایش واردات لاشه گوشت گوسفند و عرضه گوشت منجمد گوساله به کاهش قیمت کمک خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبر، حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: برای تعدیل و تنظیم بازار گوشت قرمز اقدامات زیادی در ماههای گذشته انجام شده است، برای کاهش قیمت و تعادل در قیمت اقدام به واردات گوشت کرده ایم و واردات روزانه انجام می شود.

 

او افزود: روزانه به طور متوسط 100 تن گوشت گوسفندی تازه در مراکز مختلف از جمله میادین و فروشگاه های زنجیره ای سطح شهر تهران و استان ها عرضه می شود. 

 

اقدام دیگر نیز عرضه گوشت گوساله منجمد بود که برای تعادل در بازار انجام شده است. برای اینکه زنجیره تکمیل شود برنامه ریزی هایی برای واردات دام زنده از طریق شرکت پشتیبانی امور دام کشور و بخش خصوصی برای واردات دام زنده از کشورهایی که شرایط قرنطینه مانند کشور ما را داشته باشند نیز انجام می شود. واردات دام زنده در روزهای آینده انجام می شود و عرضه لاشه به صورت گسترده در سراسر کشور و تهران انجام خواهد شد. 

 

 او قیمت عرضه گوشت را مناسب دانست و گفت: گوشت منجمد گوساله هرکیلو 29 هزار تومان و لاشه گوسفند کیلویی 40 هزار تومان قیمت گذاری شده است، برنامه های تامین به صورت گسترده توسعه خواهد یافت تا نیاز بازار با شرایط بهتر انجام شود. 

 

ورناصری گفت: قیمت 40 هزار تومان قیمت گوشت گوسفند وارداتی است که با ارز 4200 تومانی وارد می شود و برای عرضه در بازار قیمت منطقی است. 

 

اودرباره کیفیت گوشت نیز گفت: گوشت هایی که وارد می شود مناسب با ذائقه مردم ماست و تاکنون هم گلایه ای از نظر کیفیت نداشته ایم. گوشت های وارداتی زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور و با اعزام دامپزشک در کشتارگاه های مبدا و متناسب با شرایط بهداشتی و استانداردهای قرنطینه ای و شرایط شرعی وارد کشور می شود.

 

ورناصری افزود: مراکز عرضه باید به نحوی تعریف می شد که امکان نظارت از طریق سیستم های نظارتی وجود داشته باشد بنابراین میادین زیر نظر ستاد تنظیم بازار و فروشگاه های زنجیره ای و تعدادی صنوف که امکان رصد و پایش وجود داشته باشد، برای عرضه تعیین شده اند و شهروندان می توانند با مراجعه به شبکه های توزیع مصوب ستاد تنظیم بازار گوشت مصرفی خود را تهیه کنند. 

 

او در ادامه درباره نوسانات قیمت گوشت گفت: قیمت تمام شده تولید بر اساس شرایط پرورشی برای دام زنده کیلویی 25 هزار تومان تعیین شده که قیمت تمام شده برای مصرف کننده با احتساب 42 درصد لاشه قیمت 25 هزار تومان لاشه به حدود 60 هزار تومان می رسد؛ این عدد تا زمانی که دامدار عرضه کند تا زمانیکه به دست قصابی برسد نباید به بیش از 75 هزار تومان برسد.

 

او افزود: در لاشه شامل قسمت های ران، گردن، راسته می شود که هرکدام قیمت های متفاوتی دارد بنابراین قیمت 75 هزار تومان متوسط قیمت خواهد بود که قیمت فیله یا ران حتما بیشتر از قیمت متوسط گوشت خواهد شد.

 

او افزود: قیمت عرضه در بازار با قیمت ستاد تنظیم بازار متفاوت است که حتما قیمت ها متناسب با ستاد تنظیم بازار کاهش خواهد یافت. 

 

ورناصری با رد قیمت 100 هزار تومانی گوشت در بازار گفت: افزایش واردات لاشه گوشت گوسفند و عرضه گوشت منجمد گوساله و افزایش عرضه به کاهش قیمت کمک خواهد کرد. 

 

ورناصری درباره میزان واردات گفت: روزانه 100 تا 150 تن گوشت وارد می شود که بر مبنای توانمندی و ظرفیت شبکه های توزیع مصوب شده است و این میزان افزایش خواهد یافت. 

 

او درباره تشکیل صف گفت: اختلاف قیمت گوشت باعث تشکیل صف در میادین شده است. 

 

 وی گفت:  تغییرات قیمتی و اختلاف نرخ ارز زمینه را برای سو استفاده هایی از جمله قاچاق گوشت بیشتر می کند بنابراین باید مشکلات اقتصادی و اختلاف نرخ ارز و قاچاق را در افزایش قیمت گوشت در نظر گرفت. 

 

ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت و شبکه توزیع برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند تا گوشت به مقدار لازم و با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد و قیمت ها متعادل شود.

 

او گفت: گوشت به وفور در بازار وجود دارد فقط به علت تفاوت قیمت است که در میادین صف های طولانی تشکیل شده است. با برنامه های تامین در روزهای آینده و با توزیع لاشه گوشت و دام زنده وارداتی قیمت ها بهتر کنترل و رصد خواهد شد. 

 

سید سعید راد مدیرعامل سازمان مدیریت میادین تهران درارتباط تلفنی گفت: روزانه 500 تا 700 هزار نفر  از میادین و فروشگاه های زنجیره ای گوشت خریداری می شود.

 

تمامی گوشت های عرضه شده در میادین و فروشگاه های زنجیره ای گوشت گرم تنظیم بازار است همچنین روزانه 70 تا 80 تن مرغ گرم و  40 تن مرغ منجمد در میادین عرضه می شود.

 

او افزود: سهمیه گوشت منجمد گوساله نزدیک به 30 تن است که به صورت سردست و ران است. عرضه گوشت با کارت ملی نیز با هدف رسیدن مستقیم گوشت به دست مصرف کننده بوده است. 

 

منصور پوریان رئیس شورای تامین دام کشور در ارتباط تلفنی گفت: اقدامات انجام شده در شرکت پشتیبانی امور دام بر بازار تاثیر گدار بوده است.

 

او افزود: با تمهیدات و برنامه ریزی هایی که انجام شده است به زودی مشکلات برطرف خواهد شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------