رئیس شورای تامین دام کشور: فروش اینترنتی گوشت دست دلالان را کوتاه می‌کند



اخبار,اخبار اقتصادی

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: متاسفانه در فروش گوشت‌های وارداتی، واسطه‌هایی بسیاری ایجاد شده که این امر به گران‌فروشی دامن زده است. با فروش اینترنتی، علاوه بر کاهش واسطه‌ها، می توان بر قیمت گوشت به صورت مستقیم نظارت کرد.

منصور پوریان در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد: توزیع گوشت اشکال مختلفی را باید طی کند تا به دست همه مردم کشور برسد. در این راستا، یکی از مواردی که قرار است در جهت سهولت و کوتاه شدن دست دلالان انجام شود، فروش اینترنتی گوشت است.

 

وی با بیان اینکه عرضه اینترنتی گوشت، دست واسطه‌گران را کوتاه می‌کند، افزود: متاسفانه در فروش گوشت‌های وارداتی، واسطه‌های بسیاری ایجاد شده که این امر به گران فروشی دامن زده است. با فروش اینترنتی، علاوه بر کاهش واسطه‌ها، می‌توان بر قیمت گوشت به صورت مستقیم نظارت کرد.

 

رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه با فروش اینترنتی گوشت، تقاضا کننده واقعی مشخص خواهد شد، ادامه داد: برخی افراد سودجو به گوشت با نرخ مصوب احتیاج نداشته و تنها به خاطر تفاوت قیمت زیادی که با بازار دارد، آن را خریداری می‌کنند و در بازار آزاد می‌فروشند، در این طرح به هر خانواده یک سهمیه و بر اساس کد پستی گوشت قرمز به نرخ دولتی به آنها اختصاص می‌یابد.

 

پوریان با بیان اینکه این سایت متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام کشور است،‌ ادامه داد:‌ شهروندان می‌توانند با ثبت نام در این سایت، گوشت، مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خود را سفارش و درب منزل تحویل بگیرند.

 

وی از مزایای فروش اینترنتی را خرید آسان بدون صف طولانی عنوان کرد و افزود: این یک طرح بسیار خوبی است که علاوه بر شهر تهران باید در تمامی کشور تعمیم داده شود. با این طرح، توزیع مستقیم در فروشگاه‌ها حذف نخواهد شد؛ اما رفته رفته باید سعی شود که شبکه توزیع اصلاح شود تا گوشت به اندازه نیاز به تمامی مردم برسد. آنگاه از خروج بی‌رویه گوشت به سمت‌های نامعلوم جلوگیری می‌شود.

 

رئیس شورای تامین دام کشور اظهار کرد: ‌توزیع کنندگان در هر منطقه مشخص شده‌اند تا به راحتی و کوتاه‌ترین زمان گوشت به دست خانوار برسد.

 

پوریان عنوان کرد که با این طرح میزان مصرف واقعی گوشت، مرغ و تخم مرغ مشخص خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، از پنج شنبه، فروش گوشت‌های تنظیم بازاری در دو فروشگاه اینترنتی آغاز می شود، این دو فروشگاه اینترنتی محصولات مورد نیاز مردم را بر اساس هر کد پستی برای هرخانوار، درب منزل تحویل می‌دهند. مردم پایتخت می‌توانند در سایت "به‌روزرسان" پس از ثبت مشخصات شخصی و آدرس؛ گوشت قرمز منجمد، گوشت مرغ منجمد و تخم مرغ تنظیم بازاری با قیمت دولتی را هر دو هفته یکبار با سقف مشخص سفارش و درب منزل تحویل بگیرند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------