احتمال بازگشت هواپیمای نروژی از ایران در هفته آینده



اخبار,اخبار اقتصادی,هواپیمای نروژی

تارنمای بلومبرگ با اشاره به تلاش شرکت هواپیمایی نروژی برای تعمیر و بازگرداندن هواپیمای خود، نوشت هنوز زمان دقیق خروج این هواپیما از ایران مشخص نیست اما احتمالا هفته آینده انجام شود.

به گزارش ایرنا، تارنمای بلومبرگ در گزارشی از احتمال تعمیر و بازگرداندن هواپیمای بوئینگ 737 نروژ در هفته آینده پس از بیش از 2 ماه تلاش خبر داد.

 

براساس این گزارش، شرکت هواپیمایی «ایرشاتل» نروژ پس از هفته ها تلاش برای تعمیر این هواپیما در نهایت روز چهارشنبه اعلام کرد که در فرایند ارسال یک موتور جایگزین برای راه اندازی مجدد هوایپمای خود است.

 

تحریم های واشنگتن علیه ملت ایران، فروش محصولاتی را که آمریکا دست کم10 درصد در تولید آنها سهیم است به ایران ممنوع می کند که قطعات صنایع هوایی از آن جمله است.

 

شرکت هواپیمایی ایرشاتل در زمان تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال آمریکا که سازمان های هواپیمایی را نیز مختل کرده بود، در حال تلاش برای جلب حمایت وزارت خزانه داری دولت ترامپ برای انتقال قطعات لازم به ایران بود.

 

با دریافت مجوز لازم از سوی شرکت بوئینگ از دفتر دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا برای جایگزینی موتور هوایپمای بوئینگ 737 نروژ، این شرکت تا حدی آسوده خاطر شد.

 

اما شرکت جنرال الکتریک دیگر عضو آمریکایی در تولید موتور این هواپیما نیز باید مجوز مشابهی را برای انتقال قطعات مورد نیاز هواپیمای 737 به ایران دریافت کند.

 

هواپیمایی نروژی در این باره گفت: هنوز برای تعیین زمان دقیق بازگرداندن هواپیما خیلی زود است اما تلاش ما این است که هفته آینده این اتفاق بیافتد.

 

هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی ایر شاتل کشور نروژ که بین اسلو و دوبی پرواز می کند، جمعه 23 آذرماه 97 به دلیل نقص فنی در فرودگاه شیراز فرود اضطراری کرد.

 

این هواپیما در امنیت کامل فرود آمد و مسافرانش روز بعد با پروازی از شیراز خارج شدند، اما خود هواپیما دو ماه است که به دلیل نبود قطعات یدکی لازم در ایران باقی مانده است.

 

ایجاد مشکل برای هواپیماهای مسافربری، شاهدی بر این واقعیت است که تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا ، مردم را هدف قرار داده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------