آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

نوبخت: بی تردید اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی بهترین راه پیشرو است



اخبار,اخبار اقتصادی,نوبخت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر این که اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی بهترین راه پیش روی دولت بود گفت: اگر کالاهای اساسی را به قیمت شتاب دهنده ارز آزاد وصل می‌کردیم مردم با مشکلات جدی روبه رو می‌شدند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) در جریان بررسی لایحه بودجه و در مخالفت با حذف بندی مبنی بر اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی بیان کرد: از آغاز سال جاری با نوسان در قیمت بازار ارز این بحث پیش آمد که آیا قیمت کالاهای اساسی نیز مانند سایر کالاها با قیمت ارز گره خواهد خورد یا خیر.

 

وی در ادامه اظهار کرد: دو راه پیش روی ما بود. یکی اینکه کالاهای اساسی را نیز به نرخ ارزی که در حال نوسان و افزایش بود گره می‌زدیم یا اینکه آن را محدود به ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌کردیم. بی تردید اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی بهترین راهکار بود.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه اظهار کرد: با همه کاستی‌های که این شیوه دارد اگر کالاهای اساسی را به قیمت شتاب دهنده ارز آزاد وصل می‌کردیم مردم با مشکل جدی روبه رو می‌شدند. این انتقاد که نسبت به ما وارد می‌کنید را قبول داریم انتظار دولت نیست از نهادهای نظارتی این است که با اعمال نظارت بیشتر اطمینان حاصل کنند که افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی دریافت کرده‌اند در گام اول کالاها را وارد کنند و در گام دوم با همان قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار مردم قرار دهند. ما در حال رفع این مشکل نیز هستیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------