ایرباس برای دور زدن تحریم عربستان قطعات آلمانی را از هواپیمای ترابری حذف می کند



اخبار,اخبار اقتصادی,ایرباس

شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه اعلام کرد: برای دور زدن تحریم تسلیحاتی عربستان توسط آلمان و فروش هواپیما به این کشور، قطعات آلمانی هواپیمای C295 را حذف می کند.

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه اعلام کرد که این شرکت قصد دارد قطعات آلمانی مورد استفاده در هواپیمای ترابری C295 را با قطعات  تولیدی دیگر کشورها جایگزین کند تا بتواند فارغ از ممنوعیت فروش تسلیحات که از سوی آلمان علیه عربستان اعمال شده است، به این کشور عربی هواپیمای مذکور را صادر کند. 

 

به دلیل قتل جمال خاشقچی، خبرنگار سعودی، در سفارت عربستان در استانبول ترکیه، آلمان از اکتبر سال گذشته فروش تسلیحات نظامی به عربستان را ممنوع کرده است. براساس این ممنوعیت، فروش تسلیحات نظامی که قطعات آلمانی در آنها استفاده شده است نیز به عربستان ممنوع است. 

 

به گفته یک منبع آگاه، ۴ درصد از قطعات هواپیمای C295 آلمانی است و هم‌اکنون ایرباس در حال جایگزین کردن آنهاست، این هواپیمای ترابری نظامی در کارخانه ایرباس در اسپانیا تولید می‌شود.

 

و به گفته یک منبع آگاه دیگر، ایرباس به دنبال جایگزین کردن قطعات آلمانی در دیگر هواپیماهای خود است. 

 

تام اندرز، مدیرعامل ایرباس، طی ماه جاری اعلام کرد که این شرکت به دنبال جایگزین کردن قطعات آلمانی در هواپیماهای ایرباس است. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------