وزیر اقتصاد: بازگشت ۸ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور/ در نظر گرفتن مشوق برای صادرکنندگان خوش‌حساب



اخبار,اخبار اقتصادی,وزیر اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که در ۱۱ ماهه ابتدایی امسال حدود ۸ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات غیر نفتی به کشور بازگشته است.

به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند عصر امروز (دوشنبه) در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد: با وجود تمام محدودیت‌های شکل گرفته در اثر تحریم آمار صادرات نفتی در ۱۱ ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که کشور حدوداً ۴۰ میلیارد دلار صادرات داشته است که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال گذشته کاهشی نشان نمی‌دهد. از این رو صادرکنندگان ایرانی توانسته‌اند به خوبی عملکرد خود را حفظ کنند.

 

به گفته وی، بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته در طول این ماه‌ها حدود هشت میلیارد دلار از این ارز صادراتی به کشور بازگشته که از این رقم ۶.۵ میلیارد دلار مربوط به پتروشیمی‌ها و عرصه‌های فولادی می‌شود.

 

وزیر اقتصاد ابراز امیدواری کرد: با انجام پیگیری‌های لازم از سوی صادرکنندگان ایرانی در آینده‌ای نزدیک مبلغ بیشتری از این دلارهای صادراتی به کشور بازگردند.

 

دژپسند با بیان این که دولت تلاش کرده در بسته‌های ارزی خود مشوق‌هایی را برای صادرکنندگان خوش‌حساب در نظر بگیرد، توضیح داد: برای نهایی شدن بسته‌های ارزی یک هیأت پنج نفره با حضور وزیر اقتصاد، وزیر نفت، وزیر سمت، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه مشورت کرده و در نهایت تصمیمات لازم را می‌گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: در طول ماه‌های گذشته تلاش شده شرایط برای صادرکنندگان بزرگ بهبود یابد و دولت از این پس نیز با استفاده از نظرات بخش خصوصی تلاش می‌کند اوضاع را مدیریت کند.

 

جدیدترین نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت امشب در اتاق بازرگانی ایران با حضور وزیر اقتصاد و معاون حقوقی رئیس‌جمهور برگزار شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------