عربستان از کشف یک منبع عظیم گازی در دریای سرخ خبر داد



اخبار,اخبار اقتصادی,دریای سرخ

'خالد الفالح' وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که یک منبع عظیم از گاز طبیعی در دریای سرخ کشف شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، الفالح با اشاره به برنامه های دو سال آینده شرکت نفت عربستان (آرامکو) در راستای افزایش فعالیت های اکتشافی خود در دریای سرخ، تاکید کرد که امکان سنجی سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفته است اما در خصوص حجم گاز کشف شده و جای دقیق آن توضیحی نداد. 

 

دریای سرخ خلیجی از اقیانوس هند است که بین شبه‌جزیره عربستان و شمال شرقی قارهٔ آفریقا قرار دارد. دهانه باب‌المندب آن را به اقیانوس هند می‌پیوندد. کانال سوئز در شمال آن را به دریای مدیترانه وصل می‌کند. همسایگان این دریا کشورهای عربستان سعودی، یمن، جیبوتی، اتیوپی، سودان، مصر، رژیم صهیونیستی و اردن می‌باشند. این دریا حد فاصل میان دو قاره آسیا و آفریقا است.

 

ذخیره گاز طبیعی عربستان سعودی طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا 303 تریلیون فوت مکعب در سال 2017 میلادی بوده و بعد از روسیه، ایران و قطر در رتبه چهارم قرار دارد.

 

میزان تولید گاز طبیعی شرکت آرامکو در سال 2017 میلادی روزانه به 12.4 میلیارد فوت مکعب رسید که نسبت به سال 2016 میلادی رشد داشته است.

 

وزیر انرژی عربستان در خصوص نفت دریای سرخ افزود: حجم نفت این دریا محدود و فرایند تولید آن پر هزینه است چرا که در قسمت های عمیق دریا با عمق 1200- 1500 متری یافت می شود.

 

عربستان سعودی بزرگ ترین صادرکننده نفت خام در دنیا بشمار می آید، این در حالی است که از نظر حجم تولید بعد از روسیه و ایالات متحده قرار دارد.

 

فالح تاکید کرد که آرامکو در صدد است در جنوب قاره آفریقا سرمایه گذاری کند تا به این وسیله به آفریقای سیاه راه یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------