آیپک خواستار لغو معافیت خریداران نفت ایران توسط ترامپ شد



اخبار,اخبار اقتصادی,آیپک

لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا ضمن استقبال از تصمیم ترامپ علیه سپاه پاسداران، خواستار محدود کردن و یا لغو معافیت خریداران نفتی ایران در جریان تحریم‌ها شده است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» موسوم به آیپک در واکنش به اقدام خصمانه دولت آمریکا در مورد قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی با استقبال از این تصمیم ترامپ، خواستار لغو معافیت خرید نفتی برخی کشورها برای فشار بیشتر علیه ایران شد.

 

لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا در توئیتر خود از دولت ترامپ خواسته است تا این اقدام را برای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی ایران دنبال کند.

 

روز گذشته دولت آمریکا در اقدامی خصمانه، از سر استیصال و بدون توجه به مبارزه بی امان تهران با تروریست‌های مورد حمایت واشنگتن در برخی کشورهای خاورمیانه، سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.

 

کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد که این کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

 

رسانه‌های آمریکا پیشتر گزارش داده بودند که پنتاگون (فرماندهی وزارت دفاع) و سیا (سازمان اطلاعات مرکزی) مخالف این تصمیم دولت آمریکا بودند.

 

این اولین بار است که آمریکا یک نیروی نظامی رسمی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد. با این حال واکنش‌ها در ایران و خارج از ایران به این اقدام بی سابقه بسیار گسترده بوده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------