آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

واکنش زنگنه به شایعه حفاظت از تاسیسات نفتی به قیمت خسارت به مردم



اخبار,اخبار اقتصادی,زنگنه

وزیر نفت گفت: طرح مواردی از این دست که صنعت نفت یا مسئولان استان خوزستان قبول کردند که در دشت آزادگان خسارت به مردم خوزستان وارد شود تا به تأسیسات نفتی آسیبی نرسد؛ خلاف واقع است.

به گزارش مهر به نقل از شانا، بیژن نامدار زنگنه در پایان نشست و گفت‌وگو با غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان درباره اهداف و برنامه‌های سفر خود به خوزستان گفت: من به اهواز آمدم تا از نزدیک گزارش‌ها را از همکاران خود و همچنین استاندار محترم دریافت کنم و از آنان تشکر کنم و خداقوت بگویم.

 

وی افزود: از روز نخست که استان خوزستان گرفتار سیل شد دستور داده و تاکید کردم که همه امکانات صنعت نفت در خدمت کاهش آسیب‌ها، دردها و رنج‌های مردم باشد، از روز چهارشنبه (۲۱ فرورین‌ماه) هم نماینده‌ای ویژه را فرستادیم تا در اینجا مستقر باشد.

 

وزیر نفت تصریح کرد: آن‌گونه که استاندار خوزستان تأیید می‌کنند و همکاران من گزارش می‌دهند، همه شرکت‌های نفت اقدام‌های مناسب را برای اراه خامات خود به مردم انجام دادند، زیرا خدمات نفت از جمله تداوم انتقال گاز و رسیدن سوخت مایع به مردم سیل‌زده و ارسال نفت خام به پالایشگاه‌ها به‌منظور تأمین رفاه مردم مهم است.

 

زنگنه ادامه داد: بخش دیگر اقدام‌های شرکت‌های نفتی این است که با توجه به سیل عظیم که در همه حوزه‌های آبریز استان خوزستان اتفاق افتاده است، هر کاری که به آنها واگذار می‌شود، با توجه به توانایی‌های خود انجام دهند و این وظیفه نه تنها برای شرکت‌های نفتی مستقر در اینجا بلکه برای کل صنعت نفت بوده است.

 

وی یادآور شد: الحمدالله اقدام‌های بسیار خوبی انجام شده تا شهرهای استان خوزستان از خطر دور باشد و تاکنون آسیب جانی نداشتیم؛ مرگ چاره ندارد اما بقیه موارد را می‌توان جبران کرد و دولت هم ان‌شاء الله با توان خود خسارت‌های وارده به مردم را جبران می‌کند.

 

وزیر نفت تاکید کرد: ملت ایران اکنون در رنج هستند برای اینکه بخشی از ایران که خوزستان است در رنج است و همه ما باید کمک کنیم تا این رنج از دوش مردم خوزستان برداشته شود.

 

زنگنه با اشاره به اقدام‌های عناصر ضد انقلاب و دشمنان وحدت و یکپارچگی ملت ایران، در این باره توضیح داد: طرح مواردی از این دست که صنعت نفت یا مسئولان استان خوزستان قبول کردند که در دشت آزادگان خسارت به مردم خوزستان وارد شود تا به تأسیسات نفتی آسیبی نرسد؛ خلاف واقع است.

 

وی ادامه داد: اطراف تجهیزات نفتی ما را آب فرا گرفته است، فیلم‌های آن موجود است و هر شخصی می‌تواند بازدید کند؛ مدیریت استان خوزستان، وزارت نفت، دولت و آقای رئیس جمهوری هم چنین نظری ندارند. همه داشته‌های ما در خدمت مردم است و هیچ انسان با شرافتی نمی‌آید برای آنکه چند هزار بشکه نفت بیشتر تولید کند به مردم ضرر بزند.

 

وزیر نفت تصریح کرد: البته در بخش نفت ما حساسیت زیادی داریم که آسیب زیست محیطی هم به مردم وارد نشود، این مردم پس از سیل هم می‌خواهند در دشت آزادگان و دیگر مناطق هورالعظیم زندگی کنند، اگر اتفاقی برای یکی از خطوط لوله ما بیفتد زندگی و دامداری و کسب و کار مردم برای سال‌ها مختل می‌شود، از این رو ما برای جلوگیری از آسیب زیست محیطی به مردم، تولید نفت را کاهش داده‌ایم و بعضی از خطوط لوله را تخلیه کردیم.

 

وی تاکید کرد: همه امکانات وزارت نفت تحت مدیریت ستاد بحران استان خوزستان بسیج شده است تا مردم از این شرایط عبور کنند.

 

زنگنه در پایان درباره خدمات‌رسانی صنعت نفت به دیگر استان‌های سیل زده توضیح داد: بله در استان‌های شمالی و آق‌قلا نیز اقدام‌هایی برای ارسال پمپ‌های قوی و تخلیه آب به‌وسیله آنها انجام شد؛ بر اساس اقتضایی که هست ما هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم و مضایقه نمی‌کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------