آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

تولید اوپک در صورت افزایش قیمت نفت افزایش می‌یابد



اخبار,اخبار اقتصادی,اوپک

یکی از منابع اوپک گفت:« اگر عرضه نفت شدیدا کاهش یابد و قیمت را تا ۸۵ دلار بالا ببرد، باید تولید را افزایش دهیم چون نمی‌خواهیم شاهد چنین چیزی باشیم» .

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، اگر عرضه نفت ایران و ونزوئلا بیش از این کاهش یابد و قیمت نفت بالاتر رود، اوپک می تواند از ماه جولای تولیدش را افزایش دهد چون تمدید توافق کاهش تولید با روسیه و سایر متحدان بازار را راکد تر می کند . 

 

تولید نفت ونزوئلا به خاطر تحریم های آمریکا به زیر یک میلیون بشکه در روز رسیده است. عرضه نفت ایران هم با سخت تر شدن تحریم‌های واشنگتن علیه تهران پس از ماه مه کاهش می یابد . 

 

کل کاهش تولید باعث 32 درصد افزایش قیمت نفت در سال جاری تا 72 دلار در هر بشکه شده است. بنابراین دونالد ترامپ بر اوپک فشار می‌آورد که تلاش‌های خود برای متعادل کردن بازار را کم کند. اوپک معتقد بود که توافق کاهش تولید باید ادامه یابد ولی حالا موضع آن کمی نرم تر شده است . 

 

یکی از منابع اوپک گفت:« اگر عرضه نفت شدیدا کاهش یابد و قیمت را تا 85 دلار بالا ببرد، باید تولید را افزایش دهیم چون نمی‌خواهیم شاهد چنین چیزی باشیم» . 

 

دورنمای بازار همچنان مبهم است و همه چیز بستگی به سخت‌تر شدن فشار واشنگتن بر ایران و ونزوئلا قبل از اجلاس ماه ژوئن اوپک دارد . 

 

اوپک، روسیه و سایر تولید کنندگان طی اتحادی تولید نفت را 1.2 میلیون بشکه از اول ژانویه کاهش داده اند. آنها در 25 و 26 ژوئن دور هم جمع می شوند تا در مورد تمدید توافق تصمیم‌گیری کنند . 

 

یک مقام رسمی روسیه در هفته جاری اشاره کرد که مسکو قصد دارد تولید را افزایش دهد. هدف انتشار این گفته، آماده کردن بازار برای پایان کاهش تولید است . 

 

یک منبع دیگر اوپک گفت تولید کنندگان ممکن است در صورت کاهش بیشتر تولید ایران و ونزوئلا و افزایش قیمت تا 80 دلار تا ماه ژوئن، تولید را افزایش دهند و اگر این اتفاق بیفتد، این افزایش کمتر از 1.2 میلیون بشکه در روز خواهد بود . 

 

این منبع آگاه با در نظر گرفتن کاهش تولید ایران و ونزوئلا و بی ثباتی عرضه نفت لیبی گفت که احتمالا در ژوئن توافق اصلاح می شود، ولی همچنان ادامه می یابد . 

 

«من انتظار دارم توافق مدت بیشتری ادامه یابد ولی احتمالا تغییراتی خواهد کرد» . 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------